They Don't Know About Us - Chapter 5

A/N: Hoppas ni har haft en god jul allesammans! Här är min juklapp till er; ett rykande färskt kapitel av They Don't Know About Us! (lite cheesy där va?;)) Hoppas ni gillar det, trots sorgen i det.

Vi kan säga att styckeindelningen i denna del kan förknippas med tragisk. Ooops... Hoppas ni inte är så kräsna av er ;*


 

A STOLEN KISS

 

Tumblr_m81jhpmlrf1qhsoxqo1_500_large

 
 LYSSNA PÅ BREAKEVEN MED THE SCRIPT NÄR DU LÄSER DETTA KAPITEL.
 
Chelsea
 

Läpparna är så mjuka, så sårbara. Han smakar sött med en sting av cappuccino. Han hade ryckt till i förvåning för att sedan sakta välkomna mig. Detta var en av de bästa kyssarna jag någonsin haft i mitt liv även om jag vet att jag inte kan fortsätta. Motvilligt drar jag mig undan. Det här gick inte. Det kändes fel men samtidigt rätt. Jag hade ju blivit kär i honom. Varje gång jag varit tillsammans eller i närheten av Niall hade det pirrat i mig. Det var det som förklarade fjärilarna i magen. I was so freaking in love.  

Niall slår upp ögonen, ser oförståendes på mig.

’’I think it’s time for me to go’’, mumlar jag utan att se honom i ögonen. Hastigt vänder jag mig om och börjar snabbt gå därifrån. Vad höll jag på med? Allt bara snurrar i mitt huvud just nu. Jag känner mig som världens största bitch.

’’Chelsea!’’ ropar han bakom mig. Jag vänder mig inte om, svarar inte. Fortsätter gå.

Jag känner en hand på min axel, tvingar mig att stanna. Tvingar mig att möta de sårade kristallerna som naglar fast mig med blicken. Han har en rynka i pannan.

’’What’s happening?’’ frågar han märkbart förvirrad.

’’Ni…’’. Mer får jag inte fram, får inte fram ett ljud.

 

Killen som jag nu blivit så hopplöst förälskad i stod framför mig och jag fick inte fram ett ljud. Jag visste att jag måste komma fram med någon slags förklaring. Jag menar, jag hade kysst honom för att sedan backa undan och gå min väg. Klart att han såg ut som ett frågetecken. Det gjorde jag också.

 

’’I didn’t know what I was thinking. Sorry if it gave you the wrong signals’’, mumlar jag fram. Jag famlar tafatt med mina fingrar i min blonda fläta. Han biter sig i underläppen. Han tar ett steg närmare, trevar efter min hand.

 

’’What do you mean with 'wrong signals'? By kissing you back? By feeling so happy you forgot your name?''. Han hittar min hand, flätar samman sina fingrar  med mina. ''It didn’t felt wrong. I don’t think it felt bad for you either, otherwise you wouldn't have done it’’.

Jag sväljer, bryter ögonkontakten. Han fortsätter:

’’I’m…I’m in love with you, Chels’’. Orden kommer ut snabbt i en osammanhängande mening och han drar efter andan efter att ha det sagt. Med ena handen rufsar han till sitt hår så att snön yr. Nialls kinder får en röd ton och mitt hjärta tar ett dubbelslag. Jag skakar på huvudet och bänder lös mina fingrar från hans.

 

’’I…can’t.’’.

’’Can't?’’. Han låter nästintill chockad. Han tar mitt huvud i sina händer så att jag blir tvungen att se på honom. ’’Who says that? Luke?’’.

’’Please stop…’’. Mina ögon blir tårfyllda eftersom det var sant. Jag vill inte höra mer. Vi kunde inte bli tillsammans eller något liknande på grund av Luke. Den felande punkten. Niall skulle råka illa ut då, jag vill inte ens tänka på vad som skulle kunna hända. Jag skulle aldrig i mitt liv utsätta honom för det.

 

’’No I won’t stop. Who the fuck cares about Luke? He doesn’t seem to care at all about you anyways’’. Tonen i hans röst har ändrats totalt och han låter frustrerad, arg och desperat på en och samma gång. Ögonen är mörka.

’’Ni… stop. It hurts so bad. Cuz, I…I want you but-‘’. Jag pausar och tar ett andetag för att sedan fortsätta. ’’It wouldn’t work. I’m so scared of what he would do to you’’. En tår rinner längs med min kind och jag slår ner blicken, stampar med foten i marken, gör spår i snön.

 

’’Look me in the eyes and say that you don’t want me then’’. Hans röst är skakig. Jag envisas med att se ner.

’’Look me in the fucking eyes and say that you don’t want me! Like fucking everybody does!’’. Jag ser upp, rycker till av hur han har eskalerat i humöret.Mitt hjärta går i tusen bitar när jag ser på honom. Niall gråter. Tårarna strömmar nerför hans kinder. Han torkar sig i ansiktet med jackärmen, lämnar mörka fläckar i det blå tyget. Det är som att få ett hårt slag i magen när han säger sådär rakt upp i ansiktet på mig. Att se och höra honom så ledsen får mig att känna mig förjävlig. Helst av allt skulle jag bara vilja gå fram och ge honom en kram och säga att allt ordnar sig som mamma brukade säga till mig när jag var liten. Men jag kan inte.

 

’’Niall...’’ börjar jag. Han slutar hulka och ser rakt på mig. Väntar på vad som komma skall.

’’...maybe we need a break from eachother’’.

Och med dem orden sagda vänder jag på klacken och går med raska steg hemåt. Lämnar Kendra's Coffeeshop och en förstörd Niall bakom mig.

 

Niall

 

PANG och där lämnade hon mig.

När jag hade kommit hem hade jag gråtit fyra timmar i sträck. Mamma hade förfärat frågat vad som var fel men jag hade sagt ''LEAVE ME ALONE'' and that's it. När jag lyckats samla mig fyra timmar senare hade mitt ansikte sett ut som om jag blivit överkörd. Och det hade jag ju, psykiskt sett. Jag var verkligen totalt överkörd. Jag hade aldrig trott att Chelsea skulle vara så svag. Hon verkade inte som en sån. I skolan hade hon ju till och med ställt upp för mig när Luke gått på mig. Att det sedan skulle vända till det här var jag verkligen inte med på. Det känns som om jag har förlorat allt. Den enda vän som accepterade mig här var nu plötsligt borta. Bara vips sådär. 

 

Att hon hade kysst mig var totalt out of mind eftersom jag aldrig trott det skulle ske. Det var bara något jag gått och drömt om. Chelsea hade varit den första jag någonsin fallit för på riktigt. Från första syn jag såg henne visste jag att hon var något extra, mitt hjärta hade dunkat febrilt.Hon var lojal och snäll med glimten i ögat. Hon var så vacker och med ett hjärta av guld och det gjorde ont i mig att bara tänka tanken att hon hade sagt med en sådan grym ton i rösten att jag skulle lämna henne ifred. Det som skär mest i mig är att hon ville vara med mig eftersom det var hon som hade tagit iniativ till kyssen. Det var hon som hade kysst mig. Men att hon gav upp på grund av en massa skitsnack. Hon lät Luke bestämma. Översittare. Sånt hatade jag.

 

''Holy sweet jesus! My son! How are you?!'' utbrister mamma när jag kommer ner till vardagsrummet. Stickningen flyger ur hennes händer och landar på golvet. Jag vänder mig till spegeln. Jag kan konstatera att jag ser ut värre än vad jag trodde. Mina ögon är svullna och röda och mina läppar är fuktiga och såriga. Mitt ansikte är rött och håret är rufsigt. Jag ser inte klok ut. 

''Don't ask''. Jag sätter mig i fotöljen mittemot och stirrar på mina naglar. 

''Is it a girl?'' frågar hon försiktigt, trotsar mitt tidigare svar. 

''Please mom...-'' ber jag och slänger upp benen över armstödet.

''You know you can always talk to me...'' börjar hon men slutar meningen när hon ser min blick. Vi har haft det här samtalet alldeles för många gånger.

''I'll make you a cup of hot chocolate with marshmallows''. Hon reser sig upp rufsar till mig i håret och går ut till köket. She knew me too well.

 


OH MY GOD. CHELSEA IS SUUUCH A BITCH!? OOOR??

STAY TUNED !


Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra :)

2012-12-25 @ 17:26:39
Postat av: :D

OMGGGGG NOOOOO
meeera:D

2012-12-25 @ 23:47:09
Postat av: Anonym

GAH det är såååååå bra!!

2012-12-27 @ 12:15:36
Postat av: Novellblogg

ÅHHH så bra!! meeeeer nuuu!

Kolla gjärna in min Novell och lämna gjärna en kommentar :D

2012-12-28 @ 13:40:46
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se
Postat av: Novellblogg

Tack för du kommenterade :D och tack så mycket din är också JÄTTEbra! Ska försöka göra längre ;)

2012-12-28 @ 16:55:51
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se
Postat av: Julia

Sjukt bra! MEEEERRRR

2012-12-30 @ 20:12:49
Postat av: Novellblogg

Åhh när kommer nästa?! #can'twaitanymore

2012-12-31 @ 00:35:25
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0