You've Got That One Thing - Kapitel 40

 

Harrys point of view

 

Med två ‘ladies’ på vardera sida sätter vi oss i den svarta limousinen som ska ta oss hem. Mina fingrar hålls sammanflätade med Melissas och hon ger mig drömmarnas blick innan hon plutar med läpparna, ber om en kyss. Våra läppar kolliderar i en het kyss och värme byggs upp i mig.

Jag bryter sakta kyssen, medveten om att Trinny, Melissas vän, också är med i vårat sällskap. Melissa ser besviken ut när jag drar mig undan och vill uppenbarligen inte att det hela skulle ta slut snabbt.

’’We can save the hot stuff for tonight, or tomorrow morni’n’’, viskar jag i hennes öra.

Jag kan se hur hon får gåshud vid den lätta beröringen av mina läppar mot hennes hals och jag flinar. Tar det som ett ja.

 

Snön virvlar ner när vi kliver ut från limousinen och jag tar Melissas hand i min. Trinny tornar upp sig bredvid mig och vi går mot huset. Jag vill inte ens tänka tanken på vad media kommer att skriva om detta utifall de får det här på kort. Mig med två tjejer.

 

Jag låser upp den rödmålade dörren och öppnar den. Det är kolsvart inomhus. Jag tycker jag kan skymta något glittrigt i taket men kan inte urskilja vad det är. I nästa sekund som jag tänder lampan möts jag av ett högt:

’’HAPPY BIRTHDAY!’’

Jag hoppar till och ser sedan vilka de glada typerna är.

Från vänster står Perrie med en färgad lila slinga i håret. Med ett leende på läpparna håller hon hårt i Zayns hand som ser minst lika glad ut. Fortsatt står Niall med en kalashatt på huvudet och ser allmänt glad ut. Bredvid står Liam med en blå party tuta i munnen. Till höger om honom står en bedårande Emma med en stor tårta i handen och bredvid henne Louis och Eleanor med tonvis av presenter i händerna.

 

Allas blickar ändras dock snabbt när de ser att jag inte är ensam.

’’Melissa?’’, frågar Niall och får en rynka i pannan. Sedan flyttas hans blick mot Trinny och blir som fastklistrad på direkten.

Jag kastar en hastig blick mot Melissa och ser hur obekväm hon förvånad hon känner sig. .

’’Ehrm...guys. Melissa and I…we are on again...’’ förklarar jag och ler.

De andra nickar.

’’…And this is Trinny! My new friend!’’, säger jag glatt och vänder mig mot Trinny som ser storögt på mig. Jag kan slå vad om att hennes lilla hjärta inte kan förstå att jag kallade henne för vän. Än mindre att hon står här med resten av One Direction.

’’Hello everybody’’, mumlar hon och ler blygt.

Jag kan se hur Niall inte släpper henne med blicken för en sekund och fuktar läpparna.

’’Anyways, Happy Birthday Harry!’’, säger Emma och hoppar fram med tårtan framför mig.

’’Yeah Happy Birthday!’’, tjoar de andra och jag tar emot tårtan.

Sedan lämnar vi hallen för att gå ut mot vardagsrummet. Vi ska göra natten den 2 februari osäker.

 

Melissas point of view

 

Basen dunkar och vibrationerna når mig ända in i ryggmärgen. Jag har ingen aning om hur mycket klockan är och bryr mig ärligt talat inte heller. Det enda jag bryr mig om är att får vara nära Harry så mycket som möjligt. Min Harry.

Och jag kan ju inte direkt förneka det då vi dansar tätt och vilt med varandra, till tonerna av Gaga.

Vi låter alkoholen flöda och euforin i våra kroppar spridas.

 

Trinny har jag inte behövt oroa mig för. Så fort vi gjorde entre fångade Niall henne som en liten mus och sen dess har de inte kunnat slita sig från varandra. Nu står de i andra änden av rummet och pratar. Niall måste ha sagt något väldigt roligt då Trinny brister ut i ett gapskratt som får hennes smilgropar att synas.

Om jag blickar ut över rummet kan jag notera att Louis, Eleanor, Perrie och Zayn dansar någon slags gruppdans och ser ut att ha väldigt roligt. Emma och Liam är ute i köket.

 

Så fort låten är slut drar Harry ner mig i soffan där också Niall och Trinny har hamnat. Jag sätter mig Harrys knä. Hans varma hand börjar smeka över min öppna rygg och när jag möter hans blick kan jag känna hur hans fingrar sakta åker längre ner mot de privata områdena.

’’Na-ah’’, säger jag och tar bort hans hand.

’’But I want you…now’’.

‘’Too bad, naughty boy’’, skrattar jag och pussar honom på näsan.

Sedan vänder jag mig om mot Trinny och Niall. De ser verkligen ut att trivas i varandras sällskap.Jag svär, någonting stort kommer att ske mellan de här två i natt.

För varje leende Niall bjuder på kan jag se i Trinnys ögon hur hon sakta smälter. Likaså hos Niall.

Det är så gulligt.

 

Lana del Rey’s låt Video Games spelas i bakgrunden och jag kan inte låta bli att sjunga med.

Jag vänder mig mot Harry, lutar mitt huvud mot hans hals samtidigt som han drar mig närmare mot honom, håller om mig som en beskyddande mamma.

 

It's you, it's you, it's all for you

Everything I do I tell you all the time

Heaven is a place on earth with you

Tell me all the things you want to do

I heard that you like the bad girls

Honey, is that true?

It's better than I ever even knew

They say that the world was built for two

Only worth living if somebody is loving you

Baby, now you do

 

Min hesa röst kittlar hans hals och han gungar mig sakta fram och tillbaka där jag halvligger i hans knä.

 

’’Girl you are driving me insane’’

Jag drar mig undan, placerar min panna mot hans och låter våra fingrar smälta samman samtidigt som jag ser djupt in i de gröna smaragderna.

Orden från dagen går som ett eko i huvudet på mig och jag kan bara inte sluta le.

 

’’I think that’s kinda obvious. Cos, you’ve got that one thing’’.

 

Orden hade fått mig att rysa från topp till tå och gav fortfarande samma effekt. Av alla sju miljarder människor på denna jord, hur i helsike hade han lyckats pricka så rätt?

 

Låten slutar och jag blundar, andas ut och in. Snart kan jag höra tonerna till We Found Love. Tätt inpå det hör jag hur Liam och Emma kommer ut från köket.

’’GUYS! THIS is a perfect beat! Let’s get rocked!’’.

Jag slår upp ögonen och blir uppryckt av Liam. Jag haffar tag i en drink och för med den ut till de andra.

Alla samlas på vardagsrumsgolvet och vi börjar röra oss till musiken. Jag blir ett med låten och det känns ända ut i fingerspetsarna.

När det byggs upp för refräng lyfter Harry upp mig på sina axlar. Det är tur att det är högt till tak här, annnars hade jag nog slagit huvudet. Jag sparkar av mig klackarna och snart hoppar vi i takt till musiken. Jag skrattar och för ena handen runt en av Harrys bruna lockar.

När refrängen kommer sjunger alla högt i kör: WE FOUND LOVE IN A HOPELESS PLACE.

 

Jag känner verkligen hur låten stämmer in på min och Harrys omöjliga kärlekshistoria. Drinken i min hand spiller lätt och gränserna för hur långt den här kvällen ska gå är inte säkrade.Och egentligen, vem bryr sig?

För, det här är fucking YOLO.

 _____________________________________________________________________________________________


Trodde verkligen inte att sista kapitlet skulle komma upp idag. Men det gjorde det! Kände verkligen hur det brann i fingrarna, haha :P I am gonna leave it like this for now.

Oroa er inte, en epilog kommer!

Hoppas ni tycker att detta 'avslut' (som ändå inte är ett avslut blablabla) blev bra :)

 

KRAM ♥

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Så sjukt bra!!!!!!! GAAAAAAHHHHHH, JAG DÖR. :D

2012-12-03 @ 19:17:43
Postat av: Isabell

jättebra! kan jag får vara med i nästa och spela huvudroll och blir tsm med Liam elr Louis? kram! xx :D

2012-12-03 @ 20:28:27
Postat av: Isabell

jättebra! kan jag får vara med i nästa och spela huvudroll och blir tsm med Liam elr Louis? kram! xx :D

2012-12-03 @ 20:28:28
Postat av: Isabell

Skickade 2 ggr

2012-12-03 @ 20:30:06
Postat av: :D

HOLY SHIT OIEWJKXJDX !! AS BRAA:D

2012-12-03 @ 21:51:03
Postat av: Isabell

elr ngt liknande :)

2012-12-04 @ 18:15:22
Postat av: Isabell

att jag spelar kanske kompisen :)

Svar: Än så länge behöver jag ingen men hör av mig när någon skulle behövas! :)Att spela vän kan mycket väl hända. xx
myonedirectionovel.blogg.se

2012-12-04 @ 18:15:49
Postat av: Isabell

ok :)

2012-12-04 @ 18:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0