They Don't Know About Us - Chapter 8

A/N: lite kort kapitel, men det är som en mellandel. Kram :D


 

SWEET LOVE

 

 

Chelsea

 

Jag vaknar sakta upp av att solen lyser mig i ansiktet. Jag befinner mig i en soffa, i ett vardagsrum jag inte känner igen. Men jag blir så väl påmind när jag ser vem som ligger bredvid mig. En lock har fallit nedför hans ansikte och en av hans armar håller beskyddande runt mig. Jag tänker på gårdagen, incidenten med Luke och om vad som skulle ha kunnat ske ifall Niall inte räddat mig. But that’s the sad part of the story. För när jag tänker på vad som hände senare blir jag bara varm inom mig. Jag sträcker lite på mig och planterar en lätt puss på hans panna. Han gruffar till lite  och jag fortsätter strö lätta kyssar överallt på hans ansikte tills jag äntligen kan se hur han sakta men säkert slår upp ögonen.

’’Morning love’’ mumlar han och ler ett trött men busigt léende. Jag känner hur en röd ton börjar inta mina kinder från hans ord. Jag böjer mig fram och trycker mina läppar mot hans som svar. Vi ligger där ett bra par minuter innan vi tillslut sliter loss våra nu halvsvullna läppar.

’’I wish I could wake up to this every morni’n’’. Han stryker en hårslinga från mitt ansikte och ser mig i ögonen.

’’Well, I wouldn’t complain though!’’ fnissar jag och sätter mig upp soffan. Jag sträcker på mig och ställer mig upp, känner mig mer utvilad än på länge. Jag kastar en hastig blick på min lilla klädhög jag skapat från igårkväll. Min svarta klänning och mina pumps bär bara sorg i sig efter det som hände och jag känner mig dyster. Aldrig i livet att jag någonsin mer tänkte ha på mig det där. I alla fall inte på ett bra tag.

’’Babe, you don’t need to worry’’, avbryter Nialls röst mina tankar med. Jag vänder mig om mot honom och förstår att han måste sett mig bara stå där och stirra dystert på gårdagens outfit. Jag blir bara påmind om Luke och det snörper ihop sig i magen på mig. Jag vill inte ens tänka tanken på vad Luke kommer göra nu. Förhoppningsvis ingenting, men man kan aldrig lita på Luke. Jag suckar och tvingar fram ett fejkat léende.

’’Breakfast?’’ frågar Niall som nu har ställt sig upp. Jag nickar.

 

Hela dagen sitter vi hemma hos Niall och bara slappar. Jag går runt i hans myskläder och vi gör absolut ingenting. Vilket jag uppskattar till tusen. Jag känner mig trygg runt Niall, vet att han aldrig skulle låta något komma emellan oss. Vi sitter bara och spelar spel, tittar på film, kör ’’the honesty game’’ vilket går ut på att man kan fråga varandra vad som helst och den andra ska vara helt ärlig, spelar tv-spel och annat roligt. Det är inte förens det börjar skymma ute som tanken slår mig om att jag troligtvis borde gå hem.

’’I think it’s time for me to go home’’ säger jag där vi sitter i soffan och kollar på någon blodig action film.

’’Nooooo’’ gnyr han och gör valpögon. Han är bara för söt.

’’Oh, Niall. My parents will go crazy without knowing where I am’’, skrattar jag.

‘’But I want to be with you. I want to be near you’’ säger han ärligt. Mitt hjärta slår ett extra slag.

‘’So do I’’.

Jag gosar ner mig i hans famn. Plötsligt lägger han sig lite över mig och börjar föra sina läppar över min hals.

’’…and we can save that for the next time!’’ avbryter jag honom. Jag flinar retsamt mot honom och ställer mig upp. Han suckar.

Jag sneglar på min egna klädsel.

’’You can keep it on and hand it back next time we meet’’, säger Niall som om han läst mina tankar. Jag ler tacksamt till svar innan jag ställer mig på tårna och pussar honom.

 

Mammas ögon blir stora när jag kliver in genom ytterdörren.

’’And where have you been, young lady?’’. Hon höjer sina ögonbryn när hon ser min utstyrsel.

’’At a friends house’’ försvarar jag mig.

’’Have you been with Luke?’’. Jag himlar med ögonen.

‘’Hell no’’ och med det går jag in på mitt rum. Jag vill inte höra Lukes namn något mer. Det är bara plågsamt. Usch.

Kvällen går och jag sitter inne på mitt rum. Precis när jag ska krypa ner under täcket för att sova hör jag hur det plingar till på min mobil. Jag läser meddelandet.

Can’t wait to see you next time ;)

Niall xx

Jag får fjärilar i magen och somnar med ett leende på läpparna.


Kommentarer
Postat av: lovisa

så söta!!

2013-02-08 @ 22:23:08
Postat av: Anonym

Yeey! Du fortsätter på novellen! :D

2013-02-08 @ 22:32:56
Postat av: Julia

Åhh snälla skriv mer! Älskar den! :D

2013-02-17 @ 19:50:39
Postat av: Julia

pliiizz mer! :)

2013-02-22 @ 21:36:11
Postat av: -

Aaww! Så söta, fortsätt din Novell äger ! :)

2013-03-03 @ 00:06:25
Postat av: Julia

Åhhh snälla skriv mer! :( Den ärså sjuktbra!!

2013-03-04 @ 21:57:50
Postat av: Anonym

Snääälla meeer!

2013-03-09 @ 18:37:49
Postat av: Moa

Jääääättte jätte jäääääättttttte bra!

2013-03-09 @ 18:38:37
Postat av: onedfanfics

Hallåå (:
Jättebra skrivet! Novellen verkar riktigt bra!
Sugen på ett länkbyte?
Kramar!

2013-03-15 @ 16:11:32
URL: http://onedfanfics.blo.gg
Postat av: :)))))))

Jätte bra verkligen :D Snälla fortsätt :(

2013-03-21 @ 19:33:04
Postat av: Maja

Hej jag har en ny 1D novell och skulle tycka det var super kul ifall du gick in och läste den, kanske lämnade en kommentar? Tack :)

2013-03-27 @ 22:15:42
URL: http://directionermaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0