You've Got That One Thing - Kapitel 39

 

Melissas point of view

 

Mina fingrar söker efter hans knappar på skjortan och börjar sakta knäppa upp den.

’’So my little love. What do you want today?’’ retas jag. Det glimmar till i hans ögon.

’’Hmm… because it is my birthday today and everything…I want a present…’’, flinar han, visar sina underbara smil gropar.

‘’Oh well then…and that is?’’.

Jag känner på mig vad som kommer hända och faktum är att jag inte alls har något emot det. Även om vi inte har träffats på flera månader. Let’s do it.

Hans händer läggs på mina höfter, trycker mig närmare honom, sedan viskar han i mitt öra;

’’Really hot birthday-sex’’.

 

Liams point of view

 

Förberedelserna för överraskningsfesten har varit stora och alla i vårat ’’gäng’’ springer nu runt med ballonger, snacks och annat festligt i händerna. Det är tur att Harrys lägenhet inte är så stor, tänker jag, samtidigt som jag håller på att knyta fast ett par ballonger i taklampan.

På ballongerna står det en text med HAPPY FUCKING BIRTHDAY och jag tänker, att det verkligen inte kunde ha stämt in bättre på Harry, då han fyller arton år.

 

Jag sneglar på klockan. Kvart i sex på eftermiddagen. Solen håller på att gå ner. Det betyder att Harry borde vara tillbaka inom cirka en timme. Fast man vet ju aldrig, kanske har han andra planer, som att dra hem till någon tjej. Han har verkligen inte varit sig själv sen uppbrottet med Melissa.

 

Ut från köket kommer Emma. Hon balanserar en stor tårta i handen.

’’It’s done! What do you think?’’.

Jag hoppar ner från pallen och trippar fram till henne. Tårtan är stor och prydd av en massa vit grädde. I mitten står det med stora bokstäver HAPPY B-DAY HARRY! 18 YEARS! i röd gele. Tårtan ser välgjord och hur god som helst ut.

’’It’s fantastic!’’, berömmer jag. Hon ler.

’’Thanks’’.

 

Jag bestämmer mig för att busa lite. Snabbt drar jag ett finger genom den vita grädden på tårtan och stryker det snabbt över hennes läppar.

’’Nooo! It’s Harrys cake! You're cake-murder’’, tjuter hon och ser på den långa randen som bildats genom tårtan. Hon gör en trumpen min och försöker se arg ut. Dock så ser det inte så värst övertygande ut.

’’Stop screaming, baby cakes. Let me kiss it off your lips instead’’, flinar jag.

Hon himlar med ögonen men skrattar.

’’Oh my God, sometimes I really cant understand why they call you Daddy Direction’’.

Hon ger med sig, plutar med de vita igen gräddade läpparna.

’’Pleeeease Rooomeo’’, mumlar hon och fnissar.

 Jag kysser bort grädden men typiskt nog vi blir avbrutna av Niall som kommer inklampandes.

 

’’Hey lovebirds! Harry is going to be here in less than an hour!’’ Niall kommer närmare, granskar oss som en spion, separerar på oss och ser ner på den kvaddade tårtan.

’’And do not hurt the cake! It has feelings too, cake rapers!’’. Han pekar på tårtan och sedan våra läppar. Han tar tårtan från Emmas händer och höjer ett varnande finger mot oss. Sedan försvinner han iväg igen.

Jag och Emma står kvar och bara skrattar.

 

Förberedelserna går snabbt. Vi testar musiken och ser till att rätt dunk är på rätt plats. Även om det bara kommer vara jag, Emma, Niall, Louis, Eleanor, Zayn, Perrie och Harry som kommer vara här så känner jag på mig att denna överraskningsfest kommer bli sjukt rolig.

’’En liten intim ceremoni’’ som Louis hade sagt från början innan han föreslagit att morotstårta skulle sitta fint. Dock hade alla protesterat åt den knäppa tårtidén och min älskade Emma hade kokat ihop något ’’hemligt tårtrecept’’.

Och tur var väl det.

 

Melissas point of view      

 

Att älskas av en människa på det här sättet har jag nästan svårt att kunna förstå. Det finns bara inte på kartan. Att kärleken kan vara så stark, så grym, så hänsynslös, så passionerad. Min kärlek till Harry gick verkligen inte att beskriva, än mindre i ord.

 

Rummet är varmt och fylld av kärlek.

Han skakar när han böjer sig ned över mig. Vi andas häftigt. Håret är vått av svett och den nakna huden är klibbig mot min hud. Han stryker sitt pekfinger över min kind och ler.

’’That was awesome’’.

Harry kysser mig på munnen, dröjer ut kyssen med att suga lätt på min underläpp.

 

Det finns inte ord för hur den här killen fick mig att känna mig. Aldrig har jag känt mig såhär vacker vid någon annans sällskap. Och aldrig hade jag trott att min Första Gång skulle gå så galant. Än mindre att det skulle ske med Harry Styles. Jag tackar att det fanns en stor mjuk och härlig soffa härinne att vara på , annars hade kanske mina Första Gång-story fått sig en annan törn.


Harry drar sig sakta undan från kyssen, till min irritation.

Han sätter ena armen strax ovanför mitt huvud, medans han har den andra strax bredvid mig, lekandes med mitt hår. Jag får gåshud mär jag känner hur den nakna kroppen nuddar smått vid min.

Han tar ett djupt andetag.

’’I love you’’.

Jag blir varm, men kan fortfarande inte låta bli att ställa frågan ’varför’? För egentligen, varför älskar han mig? Vad är det som är så speciellt? I’m just a girl.

’’Why? Why do you love me?’’.

När jag ser hans förvånade ansiktsuttryck ångrar jag genast att jag överhuvudtaget frågade. Dumma mig.

Men så ler han, så alla de vita tänderna blottas.

’’I think that’s kinda obvious. Cos, you’ve got that one thing’’.

 

Jag blir nästan rörd av det han säger. Helt tagen. Jag tappar kontrollen och snart rinner tårarna längs med kinderna. Han ser genast orolig ut. Att jag alltid ska börja gråta, suck.

Harry ser genast orolig ut.

’’Why are you crying? Don’t cry, please? I hate to see you cry, it’s like I’m almost dying ins-‘’

Jag klipper av honom genom att slänga mina armar om hans hals, pressa ner honom mot mig så våra kroppar och läppar kraschar mot varandra. Han ger ifrån sig ett stön från dunsen mot min kropp. Jag känner hur han ler mot mina läppar och jag inser, att jag verkligen har hittat den rätte.

 

Den mest fantastiska kyss jag haft på länge avbryts när någon knackar på dörren. Skräckslaget rullar Harry av mig och ger mig en orolig blick.

’’Who’s there?’’, ropar jag.

’’It’s me, Trinny! We gotta go, everyone is waiting for us!’’.

Jag suckar.

‘’Oh can you wait, just a second please?’’. Jag hör hur hon hummar tillbaka och tar det som ett ja. Jag hasar mig upp ur soffan och går fram mot en stol där min svarta paljettklänning med öppen rygg hänger. Harry har redan fått på sig majoriteten av sina kläder.

 

Efter ett par bökiga minuter är vi fullt påklädda. Jag ger spegeln en blick och konstaterar att mitt hår är helt åt helvete.

’’Shoot...my hair...looks like a traschcan..’’mumlar jag och börjar dra snabba drag med kammen för att få håret något sånär stylat.

När jag fått det någorlunda slätt och rakt kan jag känna en hand som dras genom mitt hår och rufsar till det. Utan att jag ens hinner protestera åt katastrofen han nyss orsakat på min skalle planterar han en puss på min mun och sätter sedan pekfingret framför den.

’’I like it better that way’’.

Jag himlar bara med ögonen, kastar en sista blick i spegeln och tar min lilla svarta handväska. Folk får väl undra varför jag ser ut såhär i håret då. Samtidigt så kan jag inte låta bli att känna mig en aning stolt. Eftersom det inte är alla som får förlora oskulden i sänghalmen med Harry Styles.

 

Trinny har på sig en likadan paljettklänning som mig, fast i ljusblått. Kontrasten mot hennes mörka hud är makalös. Det svarta håret är uppsatt i en stram knut och sminkningen är lätt. Hon ser ut som en stjärna.

 

När hon ser att jag inte är ensam om att komma ut från rummet blir hennes ögon stora som te fat. Haha, diskreta människa, tänker jag och flinar. Jag fattar hur awkward det måste kännas från hennes synvinkel, då grabbarna i One Direction är hennes största idoler. Och här kommer jag ut från mitt rum, med Harry tätt bakom mig, båda lite halvsvettiga och tovigt hår. Ni skulle bara veta hur hon reagerade när jag tidigare berättade att jag dejtade Harry Styles. Hon dog.

 

’’Please, dont tell anyone? OK?’’, viskar jag till henne när jag låser dörren till rummet.

Hon nickar, för stum för att prata.

Harry presenterar sig och jag kan se på henne hur star strucked hon är och tycker att hon faktiskt kan hantera det rätt så bra. Till skillnad från andra fans. Efter att de utbytt några ord kan jag se hur hon smälter och slappnar av. Då vänder sig Harry om och hakar armkrok med oss två. Han skiner upp i ett léende.

’’C’mon ladies, let me tell the world who the love of my life is!’’.

Jag kan inte undgå att notera en liten blinkning mot mig när han säger det.

 

Pressen och kamerorna älskar oss. Frågor om oss ställs hit och dit och jag svarar så gott jag kan bland alla bländande blixtar. Det är galet.

Så småningom är allt över och det är slut för dagen. Lokalen töms på papparazzis och alla fotografer.

 

’’Sooo, wanna go to my crib?’’, föreslår Harry  när vi går mot utgången.

’’Sure!’’, svarar jag. Han tar min hand och vi börjar gå. Då märker jag att jag totalt glömt bort Trinny. Jag vänder mig om och ser henne stå kvar ensam vid ett bord och gräver i väskan, antagligen efter mobilen för att ringa taxi. Jag får dåligt samvete. Jag sa faktiskt inte ens hejdå och bara glömde bort henne. Hon som faktsikt varit en av mina närmsta vänner sedan jag började jobba som modell. Jag rycker lite i Harrys arm och nickar mot Trinny.

 

’’We can’t just leave her…’’, mumlar jag.

Han nickar och fattar vinken och vänder sig om mot Trinnys håll.

’’Hey Trinny! Wanna come over to my flat and hang with us?’’, ropar han.

Trinny stannar upp med grävandet i sin väska och ser upp. Hon ler.

’’Sure! If it’s OK? I mean, you guys maybe wanna have some alone-time?’’. Hon blinkar med vänstra ögat när hon säger det.

‘’No no it’s fine! C’mon, it would be fun!’’, försäkrar Harry och det låter verkligen som om han menar det. Själv har jag inte heller något emot att hon följer med oss.

Trinny slänger väskan över axeln och trippar fram till oss på sina stiletter.

Jag kan slå vad om att hon tror att det här är en dröm. För hur många får egentligen hänga med hem till Harry Styles?

____________________________________________________________________________________________

 

Hoppas ni inte blev förvirrade av detta kapitel med tanke på allt hoppande mellan point of viewsen. Om det är något, fråga i så fall :)

Men hopppas ändå kapitel 39 är läsvärt då jag har jobbat på det ett tag!

Nästa kapitel kommer troligtvis vara ett slut-kapitel eller en epilog, så ni bara vet.

Och Happy December på er alla! Inte långt kvar till jul nu !=)

 

Sen så tror jag att jag ska ta o skaffa mig en you tube konto så jag kan lägga in en passande låt för varje kapitel. Börjar nog med det i nästa novell! :)

Stay tuned och kommentera! Älskar att höra vad ni har att säga;)

Kram xxx


Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra! längtar till nästa! kmr du har emmas perspektiv? :) kram! xx

Svar: vi får se, you never know =)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-12-02 @ 14:44:53
Postat av: Isabell

ok :)

2012-12-02 @ 14:47:57
Postat av: Isabell

hej! :) Jag kmr inte kunna läsa din novellblogg mellan den 10 december och den 17 december, ska till egypten med mina föräldrar då. kram! xx :)

Svar: ok, det gör inget, då har du ju bara mer o gotta om när du kommer hem! :)ha så kul !
xx
myonedirectionovel.blogg.se

2012-12-02 @ 15:45:55
Postat av: Isabell

på semester * :)

2012-12-02 @ 15:46:04
Postat av: Isabell

det ska jag har, vi ska till ett ställe där dom har al in cluse och 6 olika resturngar :D d'är har dom många rutchekanor med, har vart där en gång innan och det är bara killar som jobbar där, när jag var där förra året 2011 så var det en kille om jag hade ne pojkvän och sa nej, har inte det än, dom sa nästs gång odm kommer hit så får ar du en pojkvän med dig, tönk om jag ser 1D där och dom har ingen tröja på sig hihi <3 men jag ska har så roligt

2012-12-02 @ 16:09:18
Postat av: Isabell

Tänk om jag ser dom där 1D där, jag ttror att dom sa det, jag är inte let säker. :) vad gör jag om jag ser dom?

Svar: ja du ska väl ha ordentlig tur om du ser dom, men ta tillfället i akt (if it happens) and ask for a photo =)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-12-02 @ 16:22:02
Postat av: Isabell

:D *

2012-12-02 @ 16:28:20
Postat av: -novell-

BRA!!! ÄLSKAR DIN NOVELL!!!

2012-12-02 @ 17:12:25
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se
Postat av: sara

så braa, skulle du vilja göra ett längkbyte? :)

Svar: gärna , meny + inlägg? :)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-12-02 @ 17:50:13
URL: http://harrystylesnovell.blogg.se
Postat av: Emina

Hej, vars gör du dina collage bilder? :) Jätte bra novell, xx Emina

2012-12-02 @ 21:43:41
URL: http://jbieberstoryyy.blogg.se
Postat av: :D

så otroligt bra väntat på det här hur länge som heeelst aaa!!:D
när kommer nästa kapitel?<3

2012-12-02 @ 22:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0