You've Got That One Thing - Kapitel 31

 

Fortfarande Harry

 

Jag sitter och zappar mellan tevekanalerna inne i Niall och Louis vardagsrum. Klockan är kvart över elva på kvällen.  Zayn har dragit iväg någonstans och det är lika bra det. Jag blir så ledsen av att bara tänka på vad han gjorde. Det är så förstört nu.

Niall och Louis gör sig i ordning för att gå och lägga sig eftersom vi ska upp tidigt imorgon. Vi ska på en massa intervjuer och annat stuff. Om jag spetsar öronen riktigt noga kan jag höra hur de måste ha någon slags tandkrämsfight i badrummet.

 

’’Can I sleep on the sofa tonight?’’, frågar jag Niall när han kommer tillbaka, med tandkrämsskägg i ansiktet.

’’ If you don’t drool it down! And Santa, come back here!’’, hör jag Louis ropa från badrummet innan Niall ens hunnit öppna munnen.

’’Yeah’’, säger Niall och skrattar.  Han försvinner sedan in i köket och kommer ut med sprutgrädde i handen och smyger mot badrummet. Han gör ett hysch ljud mot mig och håller pekfingret för munnen innan han försvinner bakom hörnet. Snart kan jag höra ett ’’AARRGHH!!’’ och hur Niall skrattar och Louis skrika'’AHH! YOU DIDN’T..!!’’ samt det sprakande ljudet från sprutgrädden. Jag skakar bara på huvudet och går tillbaka till mitt rum för att hämta lite saker.

 

Alla lampor är släkta och ingen Melissa syns till. Jag kan inte låta bli att kika in i sovrummet. Där ser jag henne ligga uppkrupen i sängen. Hon sover tungt. Jag antar att hon har gråtit sig till sömns, med att döma på den svarta mascaran som smetat ut sig ännu mer.

 

Jag är arg och besviken på allt som hänt, inser att jag förlorat människan jag älskat allra mest. Jag går närmare henne och stryker hennes kind. Jag planterar en sista kyss på hennes panna för att sedan snurra en lock runt mitt finger som jag alltid brukade göra.

 

Natten är plågsam och jag vrider och vänder mig hela tiden. Jag kan verkligen inte somna.

Flera gånger smyger jag över till Melissa för att försäkra mig om att hon inte åkt. Min mage gör ont och jag vet att det beror på min oro och jag har huvudvärk. Jag gnider mig ögonen och gör allt för att somna, men lyckas inget vidare. Doften av henne vill inte släppa mig och jag får nästan ångestanfall.

Tyst gråter jag för mig själv och vill helst av allt ha min mamma här. Bli tröstad, på riktigt. Jag saknar henne så. Det är jobbigt att turnera och resa runt såhär utan att ha sin familj nära och nu när Melissa är med var allt mycket lättare. Tills det här hände.

______________________________________________________________________________________________________

Lite kortare del men bättre än inget alls! Hoppas ni gillar det!

Förresten vad tycker ni om den nya designen? :D

Kram:)

 


Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra :) längtar till nästa! :) jag tkr den nya designen jättefin! :) kram! xx

Svar: Nästa kommer så fort som möjligt och kul att du gillar novellen!
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-06 @ 20:32:57
Postat av: Isabell

Ok, mm, längtar! :) kram! xx

2012-11-06 @ 21:20:45
Postat av: bea

Ahh såå bra!! Jag kräver mer haha :)
Kram xD
BTW Älskar designen!! ;)

Svar: Kul o höra!;)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-06 @ 21:55:41
URL: http://takenbyou.blogg.se
Postat av: Amanda

Jättefin ny design!

Svar: Tack!:)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-07 @ 11:19:40
URL: http://aamandasphotos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0