You've Got That One Thing - Kapitel 30

 
 

Fortfarande Harry

 

Jag känner ilskan och besvikelsen bränna i mig. Tårarna lurar bakom ögonlocken. Snart hör jag fotsteg närma sig och i dörröppningen står Melissa. Hon ser ledsen ut.

’’What’s wrong, babe?’’.

Hon kommer fram till mig och lägger en hand på min arm. Jag skakar av mig den.

’’Harry…’’, säger hon med gråten i halsen.

’’You can speak to your babe in there, but not to me!’’.

Jag höjer rösten och pekar mot vardagsrummet.

Det är då jag kommer på att vi är i samma scenario som när jag blev påkommen med Isabel när Mel var au pair hos mig. Jag minns det så väl, hur hon sa orden, tydligt och så lugnt som möjligt, innan hon försvann in på sitt rum och brast ut i gråt.

 

Melissa ser hjälplöst på mig.

’’It’s not what it loo-’’

‘’It’s over Mel’’.

Det är knappt så jag får fram orden. Jag får blinka hårt för att inte börja gråta och jag vägrar möta hennes blick.

’’But. I thought you… loved me?’’, klämmer hon fram.

‘’I think you should go back to Sundsvall now’’.

 

En tår faller nedför hennes kind och och hon rusar ut från köket. I dörröppningen krockar hon nästan med en chockad Zayn. Han ser efter henne, för att sedan blicka skamset mot mig.

’’Are you happy now?’’, fräser jag.

Zayn sväljer hårt utan att svara vilket gör mig ännu mer förbannad.

’’Go! Run after her! Fuck her! Do everything you want with her! I bet it wouldn’t mind her anything!’’

Min röst är hög och jag är rosenrasande.

’’Dude, calm down. It wasn’t what it looked like. Or I mean….’’.

‘’Mean what!?’’.

Zayn sväljer återigen och ser ner i golvet.

’’It was my fault, not hers’’.

‘’So you are saying that you are inlove with he? You couldn’t stand the fact that she was so pretty so you needed to pleasure yourself with a kiss?’’.

‘’Kind of’’ nickar Zayn sorgset. ’’but it wasn’t meaning to be a ’kiss kiss’. It was just a friendly one on the cheek!’’, lägger han snabbt till.

Det är som att bli träffad i bröstet med ett spjut. Som borrar igenom ditt hjärta och kommer ut på andra sidan. Jag tror inte ett skit på vad han säger och skakar bara på huvudet. Jag drar ut en stol och sätter mig vid bordet och sätter armbågarna på bordet. Tårarna har ingen hejd och jag sätter händerna för huvud och ansikte.

’’Go! Leave me alone! I never want to see you again! Yo…your  fool’’.

Och med det sagt hör jag bara en suck från Zayn och sedan har han lämnat köket.

 

Melissas point of view

 

Jag rusar ut från köket med tårarna rinnandes och jag är nära att krocka med Zayn. Jag springer ut från hotellrummet och in till mitt, där jag slänger mig på sängen. Jag gråter och snörvlar hejdlöst.

Att allt bara kunde bli så fel på så kort tid. Kyssen på min kund var helt oväntad och jag är osäker på om det var menat som en kompis-puss eller  något annat. Men vad spelar det för roll nu? Det är slut mellan mig och Harry. Det fina, det gullig men ändå så oerhört känsliga är borta.

Jag kan nu titulera mig som Harry Styles ex-flickvän, vilket är hemskt.

 

Jag tar fram mobilen och kryper ned under täcket. Jag ser att jag har flera missade samtal och olästa sms. Från både hemifrån och mina kompisar. Jag orkar inte ringa mamma. Inte nu.

Istället slår jag en pling till Elaine, eftersom det känns som evigheter sen vi hördes vid. Tyvärr varar inte samtalet lång tid eftersom hon skäller ut mig. Hon säger att hon känner sig sviken eftersom jag inte hört av mig på länge. Hon kallar mig för ’’attention-whore’’, eftersom jag hängt med One Direction och bara skapat uppståndelse. 

Som sist ringer jag Louis i hopp om att hon ska förstå. Men icke sa nicke. Hon är minst lika pissed off och jag får inte ens förklara mig innan hon slänger luren i örat på mig och lämnar ett pipande ljud efter sig. Jag summerar att båda mina bästa vänner har vänt mig ryggen till, bara för att jag hängt med One Direction. Och visst hade de rätt. Det enda jag hade lyckats skapa var stor uppståndelse och problem. Jag hade varit så naiv och bara flängt med dom och brytt mig om mitt egna arsle, och varit så djupt förälskad. Ordet svikare ekar i mitt huvud.

Jag somnar till mina snyftningar.

 

Harrys point of view

 

Jag sitter i min egna lilla misär i sisådär trettio minuter innan jag känner en hand på min axel. Det är Louis. Han sätter sig ner mittemot mig vid bordet och ser allvarligt på mig.

’’Im so sorry for being rude to you previously. I did not mean it. It wasn’t very mature of me’’, säger jag.

‘’It’s fine. You weren’t the only one of not being so mature’’, säger Louis och nickar ner på sina fötter. Han skrattar.

‘’Where are Niall and…Zayn?’’, frågar jag istället.

’’I think they’re talking about what just happened’’.

‘’And Melissa?’’.

‘’Probably in her room, crying or something’’.

Det svider i mig att höra att hon troligtvis ligger i sängen, rödgråten och förstörd inuti.

’’I think you should go and talk to her’’.

Jag skakar på huvudet.

‘’Why?’’.

’’Cos’ I can’t’’, svarar jag bestämt och snyter mig och torkar tårarna.

’’It’s weird, that one girl could cause so much crying and problems’’, mumlar Louis.

‘’ That’s because she is likeable. And loveable, cuteable, niceable…and so fuckin’ perfect’’.

Det sista kommer ut som en viskning med händerna för ansiktet. Jag är osäker på om han ens hörde vad jag sa. Men det gjorde han.

’’You’re right. That’s why you should go and talk to her. How many people can make you feel that for them? Not many, huh?’’.

____________________________________________________________________________________________

Nu börjar det hetta till lite grann här!

Kände verkligen för att ha en massa gifs på Harry i början så ni verkligen ska kunna förstå och leva er in i kapitlet och handlingen! Hah ;) Poor Hazza♥

 

Kommentera!


Kram!:D

 


Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra :) längtar till nästa! :)

2012-11-05 @ 17:15:20
Postat av: My

ow, stackars Harry!

2012-11-05 @ 18:35:50
URL: http://novelllonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Så bra äntligen lite drama och du är så sjukt bra på att skrivaa

Svar: tack så himla mycket o kul att du tycker det ! :D fortsätt gärna o läs =)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-05 @ 21:23:12
Postat av: lovisa

Jätte bra!

2012-11-06 @ 00:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0