You've Got That One Thing - Kapitel 32

 

Tumblr_md0hkwkonf1rr6og1o1_400_large

Fortfarande Harry

 

Jag sträcker mig efter mobilen. Utan att bry mig att klockan är halvfyra på morgonen slår jag mammas nummer. Hon svarar nästan genast.

’’Hello?’’, svarar hon med grötig röst.

Jag sväljer men får inte ut ett enda ord.

’’Hello? Harry, is it you? Hellooo?’’.

Jag nickar men inser snabbt att hon inte kan se det.

’’Mom..I miss you’’, min röst spricker en aning och jag snörvlar.

Det blir tyst i några sekunder.

’’I miss you too, darling’’, svarar hon.

’’What happened?’’, säger hon efter en stunds tystnad.

 

Jag berättar allt och hon lyssnar utan att avbryta en endaste gång. När jag är klar så känns det som om tyngder har lämnat mina axlar.

’’You know you can always call me if something is wrong, like now, and you can always come home. You’re always my baby no matter how big or famous you become. You’ll always be my baby and I love you very much’’, säger hon med lugn och sansad röst.

‘’I love you too, mum’’.

Sedan lägger vi på.

Jag kanske inte fick så jättemånga råd men jag känner mig som en ny människa istället. Det känns verkligen bra att prata av sig och få höra kloka ord. 

 

Jag reser på mig och strövar runt lite grann, dricker lite vatten. Klockan visar 04.00. Jag går över till mitt rum, för att försäkra mig om att Melissa inte lämnat. Det har nästan blivit som en tvångstanke, känns det som.

 

Melissa ligger som en klubbad säl i sängen. Hon sover hårt. När jag går lite närmare kan jag se hur mascaran har kletat ut sig över hela ansiktet. Hon har lagt mobilen på nattduksbordet och hennes hår har tovat ihop sig. Jag sätter nästan hjärtat i halsen när jag tänker på att det är över mellan oss. Det sprack. Som om någon stuckit hål på en ballong.

 

Jag böjer mig ned över henne och kysser hennes panna. Jag drar täcket tätare omkring henne samtidigt som jag kryper ner bredvid henne. Jag kramar om henne bakifrån. Om hon skulle vakna nu skulle det bli mycket att förklara så jag hoppas innerligt att hon kan fortsätta sova.

 

Jag vill inte att det ska vara sant, vill inte ha förlorat henne. Det här får bli som ett sista hejdå. Sista gången känna att hennes värme.

 

Snart börjar jag nynna på Wonderwall , som väcker så många minnen. Hur vi satt på sängen i gästrummet hemma i London för nästan en månad sedan. Jag övergår sedan till Isn’t She Lovely. Sist men inte minst sjunger jag What Makes You Beautiful.

Melissa vänder lite på sig, men sover fortfarande. Mina ögon fastnar på hennes läppar och jag får en väldig lust att kyssa dom. Jag stryker två av mina fingrar över dom. Känner den skrovliga ytan och tänker tillbaka när jag kunde kyssa dom. Mina kinder blir blöta och stryker hennes porslinsaktiga hy.

 

Så småningom kliver jag sakta upp från sängen och ställer mig upp, ståendes och bara ser på henne. Jag släcker lampan som står på nattduksbordet. Utan att tänka efter kysser jag hennes läppar ett sista hejdå. Vaniljdoften från henne fyller mig. Motvilligt drar jag mig undan, hon har inte rört sig ur fläcken, hennes bröstkorg rör sig sakta upp och ner. Jag snörvlar och sveper med ena handen under ögat för att torka bort tårarna. Sedan vänder jag mig och går mot dörren.

____________________________________________________________________________________________

LÄS ! VIKTIGT !

Del 32. Vet inte riktigt vad jag tycker om det eftersom det var meningen att det skulle höra ihop med del 31, som jag kom på typ 4858599 år efter jag publicerade kapitel 31 (svårt o förklara). Men jaja, fick göra det bästa av det  hela så jag hoppas ni gillar det i alla fall!

 

Ett tips när ni läser den här delen är att ni lyssnar på Ed Sheerans låtar, stämning och feeling ni vet ;)

Tips på låtar: Drunk, Legohouse, U.N.I, Grade 8, Give Me Love, Little Bird, This,  eller ja hela hans album + ! det är ju så jäkla underbart bra!

Lyssnade på den när jag skrev detta kapitel och höll nästan på att gråta ihjäl mig! :P

 

Kommentera vad ni tycker och ge mig idéer eftersom jag verkligen skulle behöva lite hjälp med det nu! 

Älskar alla er som läser, glöm inte det!

Hoppas ni orkade läsa all denna text :P

Kram! :D


Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra! :) sorgligt och tråkigt med harry och melissa, hoppas att det blir bra med dom. längtar till nästa! :) kram! xx

2012-11-07 @ 16:27:59
Postat av: Isabell

du kan ju skriva om den sköterskan som zayn pratade om och liam på sjukhuset, (jag då) :) hur dom pratar och hon kmr in i rummet och ge han mat och dricka och så pratar dom lite så växer deras vänskap till kärlek :) kram! xx vad tkr du? :)

Svar: Jag tycker det låter jättebra. Ska försöka få in dej så fort som möjligt i novellen, ursäkta för att det går så segt bara!:)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-07 @ 16:34:00
Postat av: Isabell

ta inte illa upp när jag skrev jag då. :)

2012-11-07 @ 16:34:33
Postat av: Isabell

det gör inget, är bara glad att jag får vara med i novellen :)

2012-11-07 @ 16:59:34
Postat av: Isabell

och hon är med hela oprationen och när han vaknar så sitter hon där, hon ska vaka över honom efter oprationen, och han mår bra och hon frågar liam vill du har jucie och en kaka och han säger visst och hon säger jag är strax tillbaka och han säger okej och sen så när hon går så kommer det en läkare: bra att du ta hand om den unga killen och hon säger mmm, det är en tjej ung läkare och sen så går hon till köket som ligger nära rummet och hämtar vatten och en kaka och sen när hon kommer tillbaka så ger hon dricka och kaka och hon sätter sig i en stol och hon börja skriva ner vad han har druckigt, ätit och med mera och han frågar vad skriver du ner och hon säger jag skriver ner lite saker, vad du har ätit och durkcit och med mera, vad tkr du? :) samma tjej som skrev innan med :)

Svar: låter bra =)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-07 @ 17:23:42
Postat av: Isabell

Vad sägs om att när Liam och Isabell pratar så kmr Louis in och så presenterar Isabell och så säger hon att hon ta hand om Liam och så berättar Louis vad som har hänt med Melissa och Harry och så fixar Isabell så Harry och Melissa tillsammans och Louis tkr du att Isabell är söt blicken och Liam nickar bara. Han gör det när Isabell inte ser. Vad tkr du? Kram! xx skriver från mobilen, har skrivit några liknade. Men dom kommer inte fram.

2012-11-07 @ 18:09:00
Postat av: Isabell

När kmr nästa? Längtar till nästa! Kram! xx :)

2012-11-07 @ 18:42:31
Postat av: Isabell

eller något liknande och sen så frågar liam. gillar du ditt liv i sverige och isabell svarar: ibland, men jag har tröttnat på att bo i Sverige, alla mina vänner dumpat mig, för att jag var smart och fick ett jobb här på direkten efter studenten för ett år sedan och så rinner det en tår ner för Isabells kind, hon sitter precis jämte liam, detta händer då när dom är själva och liam torkar bort tåren i hennes ansikte, men jag har snälla jobbakompisar och jag är 20, så jag var 19 när jag tog studenten, och jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar har inte hittat någon lägenhet än, har vart och kollat den sista månaden, men person eller personerna har alltid hunnit före mig och jag kommer har semester i 3 veckor om 4 dagar och du kan åka hem om 4 dagar säger isabell och liam lägger sin hand på hennes hand och säger oh, så vad ska du göra på din semester och isabell svarar jag vet inte, skulle gärna vilja åka utanför sverige och liam säger men du, du kan följa med oss till london i 3 veckor och du kan bo hos mig, jag har en 4:a, har ett gästrum och isabell svarar jag har aldrig varit i London, men jag vet inte, och liam säger, det kommer vara jätteroligt, jag kan visa dig runt i London, vi kan gå på Madame Tossu, ja visa dig runt och isabell svarar okej, jag följer med och liam ler och hon ler tillbaka, men jag måste packa till london, men hur ska jag har råd, säger isabell, jag bjuder på resan och i london, och hon säger är du säker och han säger ja, men liam, då får jag packa kläder i väskor, växla pengar, säger hon och liam säger mm och det går bra för isabells föräldrar och isabell säger och senden dagen hon åker till london så åker packar hon sina kläder och fixar saker och växlar pengar och liam är med, dom åker runt i en svart skåpbil och så åker dom hem till isabell och liam stannar i bilen för att han får ta det lite lungt och sen så kommer hon tillbaka efter 10 minuter och sen så växlar dom pengar och med mera. vad tkr du? :)

2012-11-07 @ 20:37:31
Postat av: Isabell

när liam ska opereats så kommer hon in i rummet, han har ett eget rum och så säger hej, du ska operears om en timme, vi hämtar dig när det är dax och du kan ringa till dina vänner och säga det och så går hon fram till liam jag vet att det låter läskigt, för att jag har själv opererat mig, när jag var 10 så tog dom bort min blindtarm, men dom ska hämta dig när det är dax och liam frågar kommer du vara med och isabell säger jag ska vara med hela tiden, vid din sida och liam svarar okej och dom ler mot varandra och sen så kommer det in några läkare in och andra skjöterskor och isabell frågar är du redo och han säger jag är redo och sen när han kommer till rummet så gör dom i ordning han och m.m och det går bra på oprationen och isabell är med hela tiden och sen så ringer Liam Louis säger att han har vaknat och då kommer Louis och berättar vad som har hänt med och Liam vill att Isabell ska vara med när Louis säger det om Melissa och Harry. vad tkr du? :)

Svar: Hejsan hoppsan, dina idéer låter jättebra och allt. Kom bara på en sak, vad vill du heta i novellen? Eftersom isabell kommer bli förvirrande i och med harrys elaka ex Isabel som var med så mycket i början. Skicka gärna namnförslag!:D
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-07 @ 21:21:15
Postat av: lovisa

Jääätte bra! :)

Svar: taaackaar=)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-08 @ 07:04:53
Postat av: Isabell

Emma, Nelly, Sara, Rebecka, Jessica, vill heta helst Jessica elr Emma. :)

2012-11-08 @ 07:30:13
Postat av: Isabell

Vad sägs om att sköterskan har en bror som är 2 är äldre än henne som jobbar med på sjukhuset samma avdelning och så när sköterskan går på toa så frågar Liam har din syrra en pojkvän och han svarar nej, hon har inte en pojkvän och det går bra för hennes bror att hon åker till London och så flyttar hon till London och börja jobba där på ett café den här gången och blir tsm med Liam. Vad tkr du? Skriver från mobilen. :) kram! xx

2012-11-08 @ 19:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0