You've Got That One Thing - Kapitel 35

Fortfarande Liam

 

Emma ler blygt åt min kommentar.

’’Oh, well, thank you. You're so cute!’’.

Jag ler tillbaka, med fortfarande en pinsam rodnad på kinderna. Jag märker att hon stryker ena fingret över min tumme.

’’So do you have  boyfriend?’’, frågar jag för att komma undan den pinsamma tystnaden.

Då börjar hon gråta igen och jag ångrar att jag frågade. Snacka om att tjejer kan vara känsliga...

’’Sorry’’, mumlar jag och känner mig dum.

’’No no, it’s fine. And yes I had one. But the dumped me when I got a job here. Aaand because I was a virgin. Which I still am’’. Nu är det hennes tur att rodna och jag kan se hur ett litet leende smyger på hennes läppar. ’’I really loved him. I thought he was ’the one’ you know? Bu the wasn’t. He's a idiot ’’.

Hon låter arg när hon säger det sista och ser ut som om hon skulle vilja slå sönder en vägg. Sedan börjar hon gråta igen. Jag stryker hennes hand och makar lite på mig. Jag klappar med handen på den tomma ytan bredvid mig.

 

’’Come here’’. Jag drar ner henne i en omfamning och hon kryper upp i min famn.

’’Sure I wont hurt you?’’, snyftar hon och pekar på allt som hänger runt i kring.

’’No. The only thing that hurts me is when you are crying’’.

Wow. Inte visste jag vart alla dom här charmör orden kom ifrån.

’’So when do you have vacation?’’, frågar jag efter ett tag.

‘’ In three days actually. The day that you can go home if everything goes right’’, får jag som svar.

‘’And what are you gonna do?’’, Jag ställer frågan lite avvaktande, vill inte verka för på.

’’I don’t know. First I planned to leave Sweden for a couple of days, but then I realized that I don’t have enough of money for it’’. Hon lägger sin hand på min mage och det går en stöt av prr genom mig. Jag tar sats.

 

’’ I think you should come with me to London. Our Stockholm visit will also end in three days and then we get like time to rest. I have a flat, you can live with me. I will pay everything’’. Jag ler, inser hur perfekt allting låter. Hon har ledigt om tre dagar, jag får lämna sjukhuset om tre dagar och vi ska ändå lämna Stockholm om tre dagar, för att sedan få åka hem och vila upp oss. Tre dagar.

 

’’Are you sure?’’. Hon ser upp. Jag kan se en förväntansfull glimt i hennes kastanjebruna ögon.

’’100 % sure!’’, säger jag glatt.

’’Oh my God. That is like.. awesome!''

‘’I know!’’. Vi båda känner oss helt exalterade och sedan går det snabbt. Snart kan jag känna ett par läppar sakta pressas mot mina.

 

Harrys point of view

 

Jag bestämmer mig för att lämna sjukhuset, vill inte vara ivägen och se på när Liam gör det uppenbart att han dreglar efter den där sjuksköterskan. Jag är lite små irriterad över att han bara tappar bort mig och hamnar i sin egna lilla värld. Visst hon såg ju faktiskt riktigt bra ut, men hon är inte min typ och jag känner mig bara obekväm av att sitta där.

 

’’Shit!’’, mumlar jag när jag ser att jag har runt tio missade samtal och lika många sms.

Alla är från Louis och Niall.

 

were are you mate!?

if u dont come i will chase u with carrots!!!!

 

Jag kan inte låta bli att dra lite på läpparna när jag läser Louis meddelande men fattar att jag kommer att ha mycket att förklara. Jag måste ha missat minst två intervjuer, då jag ser att klockan hunnit bli halvtolv. Jag får hoppas på att de kommit på en bra ursäkt för pressen att jag inte varit med.

Jag ringer efter en bil som kommer och hämtar upp mig och jag är på väg till resten av gänget.

 

Resten av dagen flyter på, även om det går oerhört långsamt. Vi gör inga gig, vilket är tur för fansen då min röst är helt åt helvete. Intervjuerna finner jag tråkiga och sitter mest bara där och slänger in en kommentar eller två. När de frågar om mig och Melissa försöker jag ge så bra svar som möjligt, svar som nästan inte ens matchar frågan. Flera gånger jag kan känna hur journalisten blir lite frustrerad då jag inte ger konkreta svar. Som tur är lämnar de ämnet snabbt och går vidare med annat. Men jag vet att det ändå kommer stå i tidnigarna att det är slut mellan mig och Melissa på grund av mina svävande svar. Och det var det ju?

 

Zayn har inte heller varit med oss på hela dagen och ingen vet vart han är heller. Det gör mig orolig. Även om han är en total looser i mina ögon så är han fortfarande som en bror för mig. Vi har umgåtts för länge med varandra för att jag bara ska kunna radera honom. På tal om radera, så skulle det aldrig gå med tanke på att vi är i samma band. Jag skulle aldrig ge upp One Direction på grund av det här. Aldrig.

 

Kvällen kommer och vi blir inte klara förens halv åtta. Jag sitter i köket med Niall inne på deras hotellrum. han äter som vanligt. Denna gång något potatisaktigt. Han är trött, och det borde jag också vara. Dock så känner jag mig full av energi, lustigt nog. Sen så är det fredag och jag kan inte komma på något annat än att gå ut och ha kul.

 

’’ It’s Friday! Someone wanna parteeeyy?’’, föreslår jag och dunkar Niall i ryggen. Han hostar till och ser irriterat upp då jag faktiskt stört honom i sitt ätande.

Jag svär, en dag kommer det att hända honom något, så mycket som han kan äta.

’’Don’t do that! You are interrupting my passionate eating!.

‘’I needed because it seemed like you ware about to start snogging with the potato’’, jag börjar peta på ena potatisklyftan som ligger på tallriken.

‘’Snogging with the potato? Hah, worst thing I’ve ever heard. And stop insulting my food!’’. Han petar bort mitt finger.

‘’I bet you could give it a blow job too, if you're really hungry!’’ retas jag. ‘’And it seems like you are!’’. Jag petar till en liten överbliven potatisklyfta på hans fat.

Niall rynkar på pannan och ser lite små chockad ut av mina kommentarer.

’’Euw.. you are disgusting Haz…’’, mumlar han.

Själv förstår jag inte heller vad jag håller på med. Vad leder det här till? Jag sitter bara och vräker ur mig nonsens, som om jag druckit tio liter vodka.

Louis kommer in.

’’Hey Lou! Do you wanna go out? Take a drink you know??’’, frågar jag.

Han skakar på huvudet.

‘’Nope. I’m gonna skype with Eleanor’’.

Jag känner bli lite besviken och reser på mig. Tjejer ska alltid vara i vägen.

’’Fine! Then I go on my own! And Niall, you better watch Louis so he doesn’t start to moan loudly while he’s having cyber sex. It can be a bit…ehm...distracting’’, skämtar jag när jag lämnar rummet. Det sista jag ser är Niall som börjar gapskratta och Louis som himlar med ögonen. ''Cheeky as always''.

''Well, I don’t like to act like a 76-year old man!''.

 

Musiken dunkar och det är mycket folk som rör sig. Jag är här själv och ser verkligen fram emot en natt utan regler. Jag har suttit hemma alldeles för länge. Inte ens med Melissa var jag ute. Jag bestämmer mig för att släppa tankarna om henne. Det är inte henne jag ska gå runt och tänka på nu när jag ska ha kul, det gör mig bara ledsen.. Forget her, for a moment. Please?

 

Jag drar mig mot den neonlysande baren och beställer drinkar efter drinkar, shots, vodka, ja allt man kan tänka sig och snart börjar jag känna mig lite snurrig. Tjejer kommer och går, de pratar och jag blir lika fnissig som en tonårstjej. Vet inte vad jag säger, omöjligt att kontrollera.

Allt går i luckor och jag har inget grepp om verkligheten. Sedan går allting väldigt snabbt. Det enda jag minns är ett par bruna ögon.

____________________________________________________________________________________________

Woop woop, undra vad som kommer hända nu då? Excited? a bit? I Hope so!

Ska bli kul att få publicera kapitel 36 då jag vet EXAKT vad som ska hända! Haha!


Don't forget to leave a comment,

 

Kram:D xoxo


Kommentarer
Postat av: :D

nooooooo! mera:D

2012-11-16 @ 06:02:33
Postat av: Isabell

jättebra. längtar till nästa! kram! xx

2012-11-16 @ 07:59:03
Postat av: Isabell

Jag har blåa ögon, (som spelar Emma) ta inte illa upp, är inte arg :)

2012-11-16 @ 08:01:43
Postat av: lovisa

Jätte bra!

2012-11-17 @ 09:00:45
Postat av: Isabell

När kmr nästa? förlåt att jag tjatar :) kram! xx har en bra dag :D

2012-11-17 @ 15:36:33
Postat av: bea

aaaaahhhh meeeer!!!!! :)

2012-11-18 @ 18:12:43
URL: http://takenbyou.blogg.se
Postat av: Felicia & Klara

Hej, du kommenterade på min blogg vill du göra ett länkbyte?! :D:D:D:D haha damp, nej men det skulle vara trevligt, jau! :D

Felicia<3

2012-11-20 @ 19:37:26
URL: http://weloveoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0