You've Got That One Thing - Kapitel 36

 

Fortfarande Harry

 

Jag slår upp ögonen och ser att jag befinner mig i ett sovrum. Väggarna är gråfärgade och det påminner läskigt mycket om mitt egna hotellrum. Jag ligger i en mjuk säng och när jag försöker vrida på huvudet lite grann så tar bakfyllan ut sin rätt. Det dunkar skoningslöst i mitt huvud. Som om en tung dank skulle köra roulette i skallen på mig.

När jag vrider på mig och får världens chock. Bredvid mig ligger Zayn. Shit. Jag får hålla för munnen för att inte svära högt. Med en snabb titt under täcket kan jag konstatera att jag är spritt språngande naken. Samtidigt kryper minnena fram från kvällens händelser.

 

Jag hade träffat Zayn under kvällen och han hade varit minst lika dragen som mig. Vi hade snackat som om det där med Melissa aldrig hänt, elller att hon ens existerat i våra liv. Vi hade kommit närmare varandra både psykiskt och fysiskt och det hade slutat med att jag hade tryckt upp honom mot en vägg med ett fast grepp om hans lår runt mina höfter och vi hade hånglat vilt. Bokstavligt talat hade vi nästan ätit upp varandra. Cheeezus hur fulla hade vi varit egentligen? Inte nog med det så var det Zayn som hade brytit kyssarna för att sedan föreslå att vi skulle dra oss till hotellet. Jag hade svarat ja. Hand i hand hade vi försvunnit från nattklubben utan att någon lagt märke till oss. Väl inne på hotellrummet hade det gått vilt till och jag blir illamående av att bara tänka på vad vi gjort.

 

Jag kastar en hastig blick mot golvet och ser en använd kondom ligga och skräpa. Jag tar mig för ansiktet och suckar. Vad i helsike har jag gjort!? Jag har legat med Zayn, min bandmedlem, min brorsa, min bästa vän. Fy fan. Undra om media vet något? Vad kommer hända då? Jag kan nästan se rubrikerna framför mig. ZARRY FINNS PÅ RIKTIGT eller DET ALLA FANS VÄNTAT PÅ: ZARRY EXISTERAR! (och en bild på oss när vi hånglar som värst, såklart).

 

Snart hör jag Zayn gruffa till och snart vänder han sig mot mitt håll. Han slår upp ögonen.

’’WAAAH!’’. Han ryggar tillbaka och flyger upp från sängen och skyler sig med täcket. Hans ansiktsuttryck är täckt av förvirring och ilska.

’’What the….?’’, börjar Zayn utan att kunna komma på några fler ord..

Jag suckar högt och ser på honom. Hans blick flackar och snart fastnar den på kondomen som ligger på golvet. Han blir högröd i ansiktet.

’’Are you kidding me!? Please say that this is just a really bad nightmare!’’.

‘’Well. It isn’t’’, mumlar jag till svar och sätter mig upp i sängen. Zayn tuggar nervöst på underläppen. Jag reser på mig och känner en dov smärta i de nedre regionerna.

’’Wow, you fucked me really hard last night. I don’t know if I will be able to walk!’’, säger jag, i hopp om att han inte ska ta det så allvarligt, allt för att lätta upp den hemskt pinsamma situationen. Well, så fel jag hade.

’’Please someone kill me! Get out Harry!’’. Han ser uppriktigt sagt ledsen ut och nära till gråten. Rösten är bestämd och han pekar mot utgången. Även en Bradford Bad-Boy kan vara känslig ibland.

’’Look Zay-’’

’’Out!’’.

 

Nu är det min tur att bli utskälld och han kastar ut mig ur hotellrummet med kläderna efter. Naken i korridoren står jag, förbryllad och trött på en och samma gång. Jag rafsar ihop kläderna, slänger de över axeln och börjar gå mot mitt hotellrum. Lyckligtvis ligger det nära. Men typiskt nog så ska ju självklart Niall komma ut från sitt rum, med en macka i handen. Han får stora ögon när han ser mig naken.

’’Don’t even ask’’, säger jag innan han ens hunnit komma med något argument. Snabbt försvinner jag in på mitt rum utan att ens vänta på något svar.

Kan det verkligen bli sjukare än såhär?

 

* * * * * *

 

Dagen till ära blir extremt stel. I alla fall mellan mig och Zayn. Vi åker runt på intervjuer och vi gör ett gig på café Opera. Fansen är som galna och verkar inte veta ett dyft om vad som hänt i natt. Det enda de säger är hur synd det är att det tog slut mellan mig och Melissa. Hälften av alla som säger det ser inte ens ut att mena det. I studion får jag nästan inte till en ton rätt heller.

''I'm sick....or something'', mumlar jag till de andra. Jag kan se hur Zayn himlar med ögonen.

 

När vi får en ledig stund över försvinner Louis och Niall iväg någonstans. Troligtvis gnällde väl Niall för mycket om hur hungrig han var och tjatade med sig Louis. Poor guy.

Som i en film, blir jag och Zayn lämnade ensamma. Han tar genast upp mobilen.

''Hey Zayn... we need to talk''.

Han ser inte ens upp.

''Can we just forget it? Ok?'', får jag som tillslut som svar. ''I know I messed  up everything with Melissa and that you hate me. AND what you and I did last night didn't make anything better. So let's just forget it. It's just too much!''. Zayn låter nästan ledsen när han säger det och ser mig rakt i ögonen med sina bruna ögon. Jag hör vädjan i hans röst.

''Fine''. ''And I don't hate you. Not at all'', säger jag och menar verkligen varenda ord.

Jag fattar också att det är lika bra att glömma det som hänt. Att fortsätta och sura runt och hålla på påverkar bara vårat jobb och som jag nämnt förut skulle jag aldrig ge upp One Direction på grund av detta. Det är lika bra att vara vänner. Försöka låta allt bli som förut mellan oss.

''So... brothers from another mother?'', frågar jag och lyfter på lillfingret. Han ser upp från mobilen och ler lite grann.

''Sure''. Han hakar fast i mitt lillfinger och vi skrattar.

 

Mitt liv är verkligen inte perfekt. Inte någonstans. Alla som säger det vet verkligen inte hur allt är. Jag menar, att ligga med sin bästa vän på fyllan är ju helt knäppt, dessutom när det ligger en komplicerad historia bakom det. Samtidigt så har man förlorat sin kärlek i samma veva. Trots det kan man ändå reparera saker, som detta. Min och Zayns vänskap, tänker jag där jag sitter i soffan i studion. Plötsligt ser Zayn upp. Han ser allvarlig ut.

''But I want you to know something. It wasn't Melissas fault. It was mine. You should seek her up again. She's a good girl''.
Först kopplar jag inte till vad han menar men sen fattar jag att han syftar på varför jag dissade Melissa. Och av någon konstig anledning tror jag honom.

____________________________________________________________________________________________

HMMMM..... VAD TYCKER NI?

Det är det enda jag kan skriva just nu.

 

Kraaaaaaaaaaaam :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Felicia & Klara

Sååå, ska vi typ göra länkbytet typ nu?
Är snabb jag, haha, nämen, ja...eh..heh..
Ska börja läsa din novell by-the-way!:D:D:D:D:D Varför gör jag alltid sådär?! <3
Kram Felicia

2012-11-20 @ 20:29:46
URL: http://weloveoned.blogg.se/
Postat av: gottabemeandyou

omg vill ha fortsättning nuuuuuuu!!

2012-11-20 @ 20:31:05
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se
Postat av: Isabell

jättebra! längtar till nästa! kram! xx :D

2012-11-20 @ 20:34:48
Postat av: my

Sååå grym!

2012-11-20 @ 21:02:30
URL: http://novelllonedirection.blogg.se
Postat av: Bella

Woow de där hade man inte väntat sig Haha xD men super bra kapitel som vanligt skulle vara kul om Melissa kommer in igen,eller? :)

Svar: haha kände att det behövdes en liten twist på det hela ! ;)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-11-20 @ 22:23:10
Postat av: Bella

Woow de där hade man inte väntat sig Haha xD men super bra kapitel som vanligt skulle vara kul om Melissa kommer in igen,eller? :)

2012-11-20 @ 22:23:15
Postat av: lovisa

Bra!!!

2012-11-20 @ 22:38:03
Postat av: :D

OMG SKIT BRAAA MERA SNART SNÄLLA!!?!?!?!?

2012-11-21 @ 19:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0