You've Got That One Thing - Kapitel 22

 

Harrys point of view

 

Jag ser fram och tillbaka på fansen och Melissa. Jag måste göra något, jag kan bara inte stå här.

’’This is my girlfriend!’’, säger jag högt och tydligt samtidigt som jag försöker låta glad. Samtidigt som jag säger det inser jag hur dumt det låter. Klart alla visste att jag hade en tjej. Dom visste ju fan det innan jag själv visste det.

Melissas point of view

 

Om blickar kunde döda skulle jag vara död nu, känner jag. Tystnaden går nästan att ta på och jag önskar för en sekund att jag aldrig sa ja till den här resan. Det här var bara för awkward. Jag vinkar lite mot tjejerna som stirrar på mig.

’’Hej hej’’, får jag ur mig och försöker låta glad även om jag hör hur tafatt det låter. Jag sväljer hårt. Jag ser på Harry och han ger mig this-was-not-what-I-expected-blicken. Plötsligt hör jag hur några av tjejerna börjar skrika och jag blir livrädd. Vad nu? Två sekunder senare hör jag spridda killskratt och bakom mig dyker Niall, Zayn, Liam och Louis upp. De alla är glada och skrattar mycket. Fansen blir som ombytta och man kan nästan inte tro att det var knäpptyst för några sekunder sedan. Harry slappnar av och mitt fasta grepp om hans hand släpper.

’’Aren’t they lovely?’’, frågar Louis fansen och ser mot oss och flackar som en tjej med ögonen. Fansen skriker ja och jag blir irriterad. För en stund sedan hade säkert mer än hälften velat slita mig i stycken och nu skriker alla hur söta och ’’adorable’’ vi ser ut. Jag och Harry klistrar på ett leende och vi skriver lite autografer.

 

Äntligen får vi lämna och vi hoppar in i en svart bil som ska ta oss mot hotellet.

’’Wow, that was kinda strange’’, säger jag och pustar ut när vi satt oss tillrätta.

’’I know. Not everyone will enjoy that we are a couple’’, säger Harry med en nedstämd ton. Det blir tyst. Ingen av de andra killarna säger något heller. De sitter antingen och håller på med mobilen eller ser ut genom fönstret. ’’But what the heck, I still love you!’’, bryter jag tystnaden med och alla börjar skratta, till och med jag. Jag inser hur random det där lät och pussar Harry snabbt på kinden. Stämningen blir lättare och flygplatshändelsen är snabbt glömd. Stockholms trafiken är verkligen tung och det tar lång tid att ta sig till hotellet. Vi är inte framme förens halv fem på eftermiddagen och jag tappar nog hakan tusen gånger om när vi kommer in på hotellet. Det är superlyxigt. Jag tar Harry lite avsides och viskar till honom

’’This hotel is really expensive. How will i pay for myself?’’.

’’Are you kidding me? We pay everything for you, my dear’’, svarar Harry och jag känner hur tyngden på mina axlar släpper.

’’Seriously?’’, frågar jag. Han nickar och kysser mig med tunga.

’’Ey, get a room guys!’’, hör jag Louis säga till oss och vi avbryter kyssen.

’’We already have one!’’, svarar Harry kaxigt och fiskar upp en nyckel. Jaså, jag skulle sova tillsammans med Harry. Vi skulle dela rum tydligen. Visst var det helt okej för mig, men jag trodde faktiskt vi inte skulle göra det om jag får vara ärlig. De andra killarna skrattar och vi tar hissen till våra rum. Alla har sina rum nära varandra så vi inte behöver korsa hela hotellet för att säga eller hämta något vilket känns skönt. Zayn och Liam har till vänster om oss och Niall och Louis bredvid dom. Alla går till sina rum och jag tror inte mina ögon när vi kliver in genom dörren.

’’Oh my God!’’, får jag bara fram när jag kommer in i vardagsrummet. Det är gigantiskt! Med stora mysiga soffor, en eldstad och en stor fet platt tv. Köket är inte heller så illa, stort och ljust och väldigt modernt. Bäst är nog ändå badrummet som istället för en dusch, har en stor jacuzzi.

’’Maybe we can take a bath later’’, föreslår Harry och blinkar åt mig. Jag skrattar och nickar och fortsätter sedan med min resväska till sovrummet. Det är stor och ljust och det är nog sängen som lockar mig mest när jag ser den. Det hänger som fyra vita draperier runt och i taket finns stora träbalkar som fyller rummet med mysighet och värme.

’’I like it’’, nickar jag och ser mig omkring. Jag lägger ifrån mig väskan och slänger mig på den stora mjuka sängen som de brukar göra på filmer. Det måste vara en dröm det här, tänker jag och blundar. Det här händer bara inte. Inte mig i alla fall.

’’Hey Mel, are you hungry?’’, hör jag Harry fråga i en anna del av rummet och jag sätter mig upp.

’’So hungry that I could eat a horse’’, svarar jag. Harry står vid en stor garderob och packar upp sina kläder.

’’I call the boys so we can order by the phone and eat together’’, föreslår Harry. Jag nickar och ser hur han tar fram sin mobil och ringer de andra. Damn, this sexy british accent, tänker jag och biter mig i läppen.  Hur kan man låta så oerhört het när man pratar i telefon? Det är nog bara Harry som kan det.

’’Do you like chinese food?’’, frågar Harry och jag nickar. Sedan fortsätter han och prata i telefonen.

‘’What are you staring at?’’, frågar Harry mig när han pratat klart och jag rycker till. Jag märker att jag har suttit och stirrat på min underbara kille hela tiden och nästan fallit som i trans.

’’Nothing’’, svarar jag med ett leende och går för att packa upp mina saker. Harry lämnar mig och går ut till vardagsrummet. När jag är klar går jag ut till Harry.

’’We should go to Louis and Nialls room, we are eating there’’, säger han och jag nickar. Vi låser rummet och går over till de andra. De andra killarna sitter i deras vardagsrum som ser nästan exakt likadant ut som vårat fast med en annan färg på möblerna. Strax efter vi kommit in till dom kommer även maten och alla tar för sig. Vi sätter oss i sofforna och Niall startar FIFA tv-spelet.

’’Wanna play?’’ frågar Niall mig och jag nickar.

’’Sure, but I bet you’ll lose!’’, skämtar jag och gör smala ögon.

’’Ha, in your dreams’’, svarar han och spelet startar. Till min förvåning klassar jag ut honom totalt trots att jag aldrig spelat det förut.

’’Beginner’s luck!’’, protesterar Niall när spelet är slut.

’’I don’t think so!’’, säger jag och skrattar. Jag får möta de andra killarna och spöar ut dom totalt. Det är bara Liam jag lyckas hålla en rätt så jämn match med, han är nära att vinna faktiskt. Men med lite teknik är det tillslut jag som står som segrare.

’’That’s my girl!’’, säger Harry stolt och klappar mig på ryggen och ger mig en puss. Jag skrattar och det gör dom andra med. Vi stänger av playstation och Louis hämtar en kortlek. Vi börjar spela lite olika spel och där får jag äta upp mina tidigare vinnarord. Jag förlorar på allt och tappar snabbt intresset. Då kommer jag och tänka på jacuzzin i vårat rum. Den skulle jag gärna vilja använda.

’’I am tired. I go to my room’’, säger jag och reser mig.

’’Do you want me to come with you?’’, frågar Harry samtidigt som han är inne i något kortspel.

’’I’m fine Harry. Unless you want to…’’, svarar jag och börjar gå mot dörren.

’’I'll come later!’, hör jag honom svara.

’’Fine!’’, svarar jag och går in till våran ’’lägenhet’’. Japp, jag får nog faktiskt ta och kalla det för lägenhet nu framöver.

 

Egentligen är jag ju inte alls trött. Jag går in till badrummet och sätter igång vattnet i jacuzzin. Jag tänder lite värmeljus och sänker belysningen. Jag lämnar kläderna i sovrummet och hoppar i vattnet. Bubblorna masserar min nakna kropp och jag lutar mig mot huvudstödet. Skummet når mig ända upp till hakan och jag börjar leka med det som jag alltid gjorde när jag var liten.

Plötsligt hör jag hur någon kommer in i lägenheten och jag fryser till. Då ser jag Harrys huvud kika in genom dörren och och slappnar av.

’’I thought you were sleeping’’, säger han.

’’I know, but I’m not’’, konfronterar jag honom och ler. ’’Would you like to join me?’’, frågar jag honom flirtigt. Han blir lite generad kan jag se, men nickar. Snart sitter han mittemot mig i badkaret och ser på mig. Jag lutar mig fram mot honom och ger honom en kyss. Jag behöver inte oroa mig att han ska se mig naken eftersom det är så mycket skum..

’’Oh hi there my beautiful girlfriend’’, säger han mellan kyssen och jag ler.

’’Hi there, my sexy Brit’’. Då börjar han återigen kyssa mig på halsen och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan ju inte börja stöna i en jacuzzi, det känns bara fel och ironiskt. Så istället skjuter jag honom undan lite och möter upp hans läppar. Så småningom kliver vi upp från badkaret och Harry lämnar mig så jag kan byta om.

Jag ställer mig framför spegeln och studerar mitt ansikte. Jag duttar på lite concealer över några små finnar och låter håret vara i den tofs jag satte upp den i tidigare. Jag ser mig om och inser att jag har mina kläder i sovrummet. Jag virar en rosa handduk runt mig och går mot sovrummet. På sängen ligger Harry. Naken.

’’Oh I’m so sorry!’’, ursäktar jag mig och vänder mig om. Gud så pinsamt. Han skrattar och snart känner jag han mintdoftande andedräkt mot min hals. Jag vänder mig om och blir nästan lite förskräckt när jag ser att han inte har skylt sig med någonting. Han ser på min handduk.

’’Hey, don’t be shy when you are so beautiful’’, säger han och pekar på den. Han omfamnar mig och jag kan känna hur hans fingrar sakta förs över handduken och känner hur den sakta glider av och hamnar på golvet. Jag ser honom rakt in i ögonen hela tiden utan att röra en min och känner hur jag sakta slappnar av och hur hans läppar snuddar vid mina.

____________________________________________________________________________________________

Del 22 och vad tycker ni!? Vad tror ni kommer hända? eller rättare sagt, VAD VILL NI SKA HÄNDA?

Kommentera gärna!

Och glöm inte att lägga er åsikt om Melissa i inlägget nedanför!

Kram :D

 


Kommentarer
Postat av: My

Kan inte typ Louis komma in eller nått? Det skulle vara grymt roligt!

2012-10-14 @ 19:19:52
URL: http://novelllonedirection.blogg.se
Postat av: :D

meeera !! omg super bra :D<3

2012-10-14 @ 19:37:31
Postat av: lovisa

Jätte bra!! Något oväntat skulle vara roligt, skulle tycka att det var roligt om dom kunde vänta med sex!

2012-10-14 @ 20:19:40
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: Något

Skit bra som vanligt! Och jag tror nog du vet vad vi läsare vill ska hända ;)

Svar: ;)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-10-14 @ 20:23:21
Postat av: lovisa

Skulle vara roligt om något oväntat skulle hända, skulle tycka om att dom väntade med sex!

2012-10-14 @ 20:31:43
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: bea

det hade varit grymt om något helt random skulle hända som att en fågel (Kevin hihi) bara flög in och ja mycket mer vet jag inte det...
det behöver ju inte vara en fågel det kan va en giraff eller en elefant kanske...?
krrraaam :D

Svar: hahah, vi får väl se..? ;)
myonedirectionovel.blogg.se

2012-10-15 @ 15:33:59
URL: http://takenbyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0