You've Got That One Thing - Kapitel 21



Fortfarande Melissa

 

Jag känner hur oron börjar krypa i mig och jag ser ner i golvet. Då skrattar han till och lyfter mitt huvud.

’’It’s nothing bad, honey!’’ Mina ögon möter hans och jag förstår att han talar sanning.‘’I talked to the boys, and they think it would be fun if you also will come to Stockholm!’’. Harry låter glad, nästan upprymd och jag vet inte vad jag ska svara, jag är bara så förvånad. Det hade jag verkligen inte väntat mig.

’’Are you serious?’’, frågar jag.

’’Yep, deathly serious. You will hang out with us when we work’’. Jag bara står där och ser på honom med halvöppen mun och Harry sänker blicken.

’’You don’t need to if…’’

’’Of course I want!’’, avbryter jag honom och hoppar upp i hans famn och kramar honom så han blir blå. Såklart jag vill, jag har saknat honom så mycket då vi inte varit tillsammans och jag skulle göra vad som helst för att få tillbringa varendaste liten sekund med honom, trots att pappa gått bort. Kärleken till Harry är starkare och jag känner mig en aning egoistisk, men jag tror nog aldrig jag har älskat någon så förut.

’’Well…that’s fantastic!’’, svarar Harry och kramar mig tillbaka.

’’But what should I say to mom?’’, svarar jag osäkert. Han får en fundersam blick och jag förstår att han inte tänkt så mycket på det.

’’I think she will understand’’, svarar han och nervositeten släpper lite grann. Jag nickar.

’’sooo, shall we watch a movie?’’, frågar jag för att byta ämne.

’’Sure’’.

 

Vi väljer film och kryper sedan ner under täcket och mysfaktorn stiger till hundra plus. . Jag blir trött av filmen och känner att jag är nära att vilken sekund som helst slumra till i Harrys famn.

’’I can see someone who's tired!’’, viskar han och jag ser trött på Harry med ett svagt leende. Jag sträcker på mig och pussar lite på honom här och var i ansiktet och jag märker att jag hamnar ovanför honom. De små pussarna utbyts till riktiga tungkyssar och jag stannar upp ett tag och bara ser in i de gröna ögonen. Jag skulle kunna sitta och se in i dom i evigheter utan att bli uttråkad. Dom är bara så otroligt vackra.

’’Hey, don’t stop. Kiss me I’m legal’’, säger Harry otåligt och jag skrattar. Han drar ner mig i en kyss och han snurrar runt mig så att han hamnar ovanpå mig istället. Han börjar kyssa mig passionerat på halsen och jag får kväva flera små ljud som vill rymma från min mun. Jag känner hur hans huvud flyttar sig ner mot min mage och jag får gåshud samtidigt som han fortsätter neråt samtidigt som jag känner på mig vad som kommer att hända. ’’Harry’’, säger jag. Han ser upp. ’’I don’t think I’m ready. Not now’’, säger jag och jag kan se besvikelsen i ögonen på honom samtidigt som han lägger sig bredvid mig.

’’I understand.’’, svarar han och vänder sig mot mig. Vi ligger så nära så våra näsor nuddar varandra.

’’Not now when everything with my dad happened, you know..’’, förklarar jag.

‘’Of course sweetheart, I understand’’, säger han lugnt och kysser mig på pannan och börjar nynna på What Makes You Beautiful. Inom loppet av fem minuter har jag somnat till Harrys vackra stämma.

Harrys point of view

 

Jag märker att Melissa somnar och jag ser på henne medans hon sover. Hon är så vacker så att jag nästan går sönder. Jag kan nästan inte ens uttrycka hur mycket jag älskar henne.Ingen och inget, får skada henne. Göra det jag gjorde mot henne är nästan straffbart, känns det som och jag förstår inte hur jag kunde göra så mot henne. Att hon ens förlät mig tyder bara på vilket stort hjärta hon har.

’’You’re an angel, sent from above’’, viskar jag fast jag vet att hon inte kan höra mig. Jag placerar återigen en kyss på hennes panna och snart somnar jag också.

 

Jag vaknar av att jag känner någon iaktta mig och slår upp ögonen. Jag möts av Melissas stora blåa ögon som nästan snuddar vid mina med en halvcentimeters mellanrum. Jag rycker till och hon skrattar.

’’Rise and shine!’’, säger hon glatt och kysser mig på munnen och ställer sig upp. Jag kan se att Mel redan har fixat sig och jag blir orolig över tiden.

’’What's the time?’’

’’Nine o’clock’’, svarar hon och kommer och sätter sig bredvid mig på sängen. Hon luktar svagt av vanilj och jag lutar mig närmare henne. Hon lägger sina armar runt min hals och ler.

’’I have talked to mom about the Stockholm trip and she said it was fine! I can’t barely believe it’’, säger hon överlyckligt. Jag känner hur glad och lättad jag blir och kysser henne på munnen.

Om jag får vara ärlig skulle jag hellre stanna i sängen hela dagen och mysa med Mel och skita i Stockholm, men Mel drar sig undan.

’’You need to get ready, Camilla said we will leave in like 30 mins!’’, säger Melissa.

‘'And you need to pack?’’, svarar jag.

‘’Already done. We are just waiting for you. I didn’t wanted to wake you up because you look so damn sexy when you are sleeping and snoring a bit!’’, retas Melissa och reser sig upp. Jag suckar och känner att det kommer bli en snabbfrukost på flygplatsen återigen.

 

På flygplatsen beställer jag en baguette samtidigt som Melissa trampar otåligt vid min sida.

Det är klumpigt att eskorteras till privatplanet eftersom det är så många fans som vill åt oss. Vi visar oss som ett officiellt kärlekspar och man hör flera ’’naaw’’, från fansen. Vi skriver några autografer och skyndar oss till planet. Det är roligt att se Melissa skriva eftersom hon är så ovan vid sånt här. Hon har uppenbarligen inte tränat på en namnskrift och varenda autograf hon skriver är ingen den andra lik. När vi äntligen är på planet kan jag koppla av och börja äta min frukost. Melissa beställer in en kaffe och vi sitter  mittemot varandra och pratar på. Hon är helt uppspelt och tycker att allt är dö coolt eftersom hon aldrig åkt varken första klass eller ett privatplan förut. Åh Gud Vad Jag Älskar Den Här Människan

 

Flygresan är inte lång och så småningom landar vi. Vi kommer ut till fansen som bara skriker mitt namn och ylar What Makes You Beautiful. Men så plötsligt blir alla tysta när de får syn på Melissa vid min sida. Blickar växlas och det blir genast en obehaglig stämning.Det känns fel. Jag vänder mig mot Melissa och möter hennes ögon. De får en mörkare ton och hon kramar min hand hårdare.

Det är då jag förstår hur rädd hon är.

______________________________________________________________________________________________

Kapitel 21! Vad tror ni kommer hända nu då? ;) Det återstår att se...

Vet att delen blev lite kort..! 

Glöm inte att kommentera. Ni som gör det betyder lite extra ;) ♥

KRAM

 


Kommentarer
Postat av: lovisa

skulle vara en rolig vändning om alla skrek hur vacker/fin/hur bra dom passar tillsammans osv istället för negativt som det är i alla noveller!

Svar: Vad bra att du skriver vad du tycker ! Det hjälper mig atthålla koll på hur ni vill ha det o då kan jag lättare väva samman något!
Och vem vet hur nästa del ser ut?? Stay tuned!
Kram:D
myonedirectionovel.blogg.se

2012-10-14 @ 00:07:45
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: Nora

Sååå braaaa!!! och väldigt spännandr!!! :)))))
kraam! :D

2012-10-14 @ 01:17:22
URL: http://morethanthiis.blogg.se
Postat av: lovisa

Ja det har något med One direction att göra!! :D

Svar: avis! :P
myonedirectionovel.blogg.se

2012-10-14 @ 11:22:11
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: bea

OM1D vaaaaad braaaa!! löve it ;)
krram :D

Svar: :D
myonedirectionovel.blogg.se

2012-10-14 @ 12:14:11
URL: http://takenbyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0