You've Got That One Thing - Kapitel 23

Melissas point of view

 

Sakta känner jag hur hans händer smeker min nakna rygg, Våra läppar möts och jag drar mig närmare honom. Min blyghet för att Harry ser mig naken släpper och jag slappnar av mer och mer för varje sekund som går. Det är såhär det måste kännas. Inte behöva skämmas, inte behöva dölja något. Jag biter honom lätt i underläppen på det sättet som jag vet att han blir helt galen av. Han lyfter upp mig mot väggen och kysser mig häftigare och häftigare. Så småningom flyttar han ner sina läppar till min hals. Han måste ha listat ut att det är min svaga punkt på kroppen och jag klamrar mig fast hårdare runt honom.

’’I want you so bad’’, viskar han i mitt öra. Jag är precis att viska något liknande tillbaka något liknande, då jag hör en snabb knackning och hur sovrumsdörren öppnas.

’’Oh my..!’’, hör jag Louis säga och jag ser hur han vänder och försvinner ut ur rummet med en smäll, samtidigt som Harry släpper taget om mig och jag far ner med en duns på golvet. Harry är vit i ansiktet och han står kvar i samma ställning som innan vi blev påkomna, lutandes med händerna på väggen. På några sekunder roffar Harry åt sig en filt och stormar ut ur rummet och jag kan höra hur han spottar ut en utskällning på Louis. 

Jag suckar och kan inte låta bli att känna mig besviken. Om inte vi hade blivit störda så hade säkert min oskuld varit tagen, och jag hade varit med på det. Det hade ju varit nära flera gånger förut tillsammans med Harry, men på ett eller annat sett inte blivit av, vilket är frustrerande. Jag slår händerna för ansiktet och känner hur mitt ansikte är kokande rött. Jag vill bara sjunka ner genom jorden, så långt det bara går. Fy fan så pinsamt.

Jag kan höra att Harry kommer tillbaka och snart känner jag en hand på min axel.

’’Are you okay?’’. Hans fingrar letar sig in under min haka och lyfter upp mitt ansikte så jag blir tvungen att ta bort händerna. Mina ögon möter hans och han ser uppenbarligen orolig ut. Jag smetar ut ett leende på mina läppar och nickar.

’’Im fine’’, försäkrar jag honom med och jag kan se hur han slappnar av. Han pussar mig på kinden och sätter sig bredvid mig.  Mina fingrar stryker längs med en av hans tatueringar.

’’Im so sorry for what just happened. Stupid Lou’’, säger han besviket. Jag kan inte låta bli att dra på läpparna, för när jag tänker på det en gång till så är det både det mest pinsammaste och knäppaste jag har varit med om på länge.

’’Don’t blame him, he didn’t knew’’, fnissar jag fram och ser på honom. Det rycker lite i smilgroparna kan jag se och snart skrattar han.

’’Okay, but pretend like that never happened’’, säger han och ser menande på mig.

’’Deal’’, svarar jag och vi gör en fist-bump. Kort därefter börjar jag känna mig trött och en ljudlig gäspning slinker ur mig.

’’Tired, hun?’’.

’’Actually I am’’, svarar jag.

Harry reser sig upp och bär mig bort till sängen och stoppar om mig. Sedan lägger han sig bredvid mig och håller om mig. Jag vänder mitt ansikte mot hans och våra nästippar snuddar lätt vid varandra. Mina ögon drömmer sig bort i hans smaragdgröna och min hand börjar tvinna en lock från hans hår runt pekfingret.

’’What did he say?'' frågar jag tyst. Han skrattar till lite.

’’Do you really want an answer on that question?’’, frågar han.

’’Of course I want, he interrupted us, duh?’’, skämtar jag och rodnar till vid tanken på vad som hänt för bara några minuter sedan.

’’Okay, but you are gonna laugh…’’, börjar han och stryker bort en hårslinga som fallit ner för mitt ansikte. ’’For the first, it’s Louis Tomlinson we are talking about, the crazy, funny, handsome guy, you know. For the second, he has a big fear for birds.  So, he wanted me to ‘’rescue’’ him from a pigeon who had landed on his and Nialls balcony. Niall were in the bathroom and didn’t want to help him and so the other guys neither, so he came to us’’, förklarar Harry och jag kan inte låta bli att brista ut i skratt.

‘’That’s..uh..kinda weird..’’, får jag fram. Han nickar.

’’And by the way, he is calling the pigeon for Kevin…’’, lägger han till.

’’Sooo??’’, manar jag på.

’’So now he wont be able to sleep because he thinks that the bird  will kill him or something!’’.

Jag skakar bara lite lätt på huvudet och kan inte låta bli att tycka lite synd om Louis. Han kom ju faktiskt för att be om lite hjälp och.....det blev ju inte riktigt så. Jag tror nog han också är rätt så generad över den här incidenten.

Harry kastar en blick på klockan.

’’I think wh should get some sleep. It has been a long day and we gotta get up early tomorrow’’, viskar han.

‘’Yes’’, blir mitt svar och så småningom börjar Harry nynna på Wonderwall och jag får gåshud. För hur många får en kille som kan sjunga som en gud?

Jag blundar och stryker lätt med fingrarna på hans bröstkorg.

’’You make me shiver..Harry’’, mumlar jag trött med ett leende innan jag faller i djup sömn.

 

Väckarklockan ljuder högt och jag vaknar naken, intrasslad i Harrys armar. Jag bli påmind om gårdagen och kan inte låta bli att le stort samtidigt som jag önskar att det aldrig hade hänt. För gissa hur awkward och obekväm stämningen kommer vara nu? Usch. Jag slår undan tankarna.

’’Morning beautiful’’, mumlar han och gnäller irriterat mot väckarklockan. Hans sexiga morgonröst får mig nästan att tappa andan.

’’Good morning mr. Perfect’’, svarar jag och ger honom en lång kyss innan jag drar mig upp ur sängen och trippar mot garderoben. Jag väljer ut lite kläder och masar mig sedan vidare mot badrummet där jag duschar, borstar tänderna och kammar håret. Jag drar på mig min vanliga bruna stickade tröja och ett par jeans. Skönt och ledigt, ja tack.

 

Jag är klar på rekord tid och när jag kommer ut från badrummet har Harry fortfarande inte kommit ut från det andra. Jag går mot köket och häller upp lite fil och flingor samtidigt som jag slänger mig i vardagsrumssoffan och slår igång text tv. Genast kommer det upp en stor fet rubrik med ONE DIRECTION I SVERIGE JUST NU!. Jag lusläser artikeln och förstår inte hur de kan veta så mycket, de nämner till och med mig. Jag tar fram mobilen och söker på mitt egna namn och otaliga bilder och sajter kommer upp. Jag klickar på sidan som det står: ALLT DU BEHÖVER VETA OM HARRYS NYA FLICKVÄN MELISSA RIBB! och läser igenom den. Det är stor bild på mig från London när jag var ute på en promednad och det är läskigt hur mycket fakta dom lyckats gräva fram. 95% stämmer till och med! Jag skakar bara på huvudet och lägger ifrån mig mobilen och byter till MTV istället. Jag slevar i mig frukosten och ställer det i diskhon precis som Harry kommer ut från badrummet.

Han är klädd i en mörkblå tröja och bär en gråaktig kavaj och jeans till. Han ser så casual och sexig ut på samma gång så jag är nära på att föreslå utifall vi inte kan dra oss mot sovrummet igen. Han stannar upp och ser på mig samtidigt som han biter sig lätt i underläppen och gör sin hair-flip och skådar mig från topp till tå.

Åh, Harry sluta, du gör mig knäsvag…

’’And what are you staring at?’’, frågar jag med en retsam men ändå förvånad ton.

’’At my pretty, beautiful, sexy, hot, lovely, totally stunning girlfriend’’, svarar han och lägger ifrån sig mobilen på bordet. Jag ler men skakar bara på huvudet.

’’You are a charming guy!’’, säger jag och slänger iväg en slängkyss och går för att ta på mig ytterkläderna. 

Jag drar på mig mina boots med nitar och ser att det inte behövs någon jacka idag. Härliga och underbara Stockholm, tack så mycket, tänker jag och ser ut på det strålande vädret utanför fönstret. I Sundsvall bär dom väl säkert vinterjackor nu.

Jag tar min väska, lägger ner allt nödvändigt och ställer mig startklar vid ytterdörren. Harry kommer och tar på sig sitt och jag försäkrar honom med att jacka inte kommer att behövas. Sedan låser vi om oss och går hand i hand ner mot lobbyn där de andra väntar.

 

Jag känner hur mitt ansikte färgas rött när jag ser de andra, speciellt Louis. Herregud.

’’Look at that tulip!’’, retas Niall och alla skrattar vilket gör mig ännu rödare.

Till min lättnad är stämningen inte alls jobbig på det stättet jag trodde det skulle vara och ingen nämner något om gårdagens händelse.

Vi eskorteras till något hus i Stockholm där killarna ska sitta och signera lite saker som sedan ska lottas ut. Vi kommer till ett stort rum med ett stort bord fullt med en massa One Direction prylar och jag tappar hakan. Glöm det där jag sa om lite saker.

’’Yes, this is what we are gonna do for a while’’, säger Liam, när han ser mitt ansiktsuttryck.

Visst vet jag att kändisar får skriva massvis med autografer, men att sitta såhär skulle bara ge mig skrivkramp i handen.

Jag får hälsa på några några människor som är med i deras crew och alla verkar jättetrevliga, det finns till och med några svenskar där. Stämningen är mysig med ett varmt upplyst rum och en spelande radio bakgrunden samtidigt som jag kan se hösten ta över Stockholm genom fönstret. Vi blir bjudna på kaffe och bullar och jag kollar igenom lite prylar som ligger på bordet. Det är allt mellan posters till små dockor av alla bandmedlemmar. ’’I wonder when they are gonna make a doll for Danielle and Mel’’, skämtar Niall och alla skrattar.

‘’Yeah.. I hope not!’’, svarar jag och lägger ifrån mig en docka av Harry. Det är läskigt hur mycket den liknar honom.

’’I would buy it! Both of you!’’, svarar Liam och skrtattar.

Jag känner mig verkligen som en i gänget här och jag förstår inte hur allt kunde gå så snabbt. Vanligtvis brukar det ta ett tag för mig att kunna lära känna någon väl, men inte när man hänger med dom här. Vi är som en liten familj. Harry är min kille och resten av killarna är som brorsor för mig. Danielle skulle kunna vara min svägerska. Jag skrattar till vid tanken.

 

Tiden flyger iväg och den är redan kvart i tolv och vi kom hit halv åtta på morgonen. Jag får också klart för mig att det inte går att ha tråkigt en enda sekund med alla här.

’’Time for lunch!’’, ropar Niall när klockan är prick 11.45.

Under hela morgonen har han antingen gnagt på någon frukt eller på någon bulle. Jag känner också hur hungern biter i mig och stämmer in på att det är dags att äta.

’’So where are we going to eat?’’, frågar Liam. Ingen hinner svara förens Niall ropar högt.

‘’Nandos!’’, tjuter han och står och hoppar med handen upp i luften. Jag tar mig för huvudet och skakar på ansiktet.

’’Niall, we dont have Nandos here in Stockholm’’, svarar jag. Alla skrattar förutom Niall som får en tjurig min i ansiktet. ’’But we have Pizza Hut!’’, försöker jag kompensera med och jag kan se att han blir något gladare. Jag ser på de andra som nickar.

’’Okay’’, svarar han. Vi går ut från rummet och jag märker att alla går mot där bilen står parkerad. Jag blir förvånad eftersom restaurangen bara ligger runt hörnet.

’’Hey! Were are you guys going!?’’, ropar jag efter dom.

’’To the car!’’, svarar dom.

‘’But the restaurant is just by the corner’’, säger jag och pekar ut genom fönstret och ner mot Pizza Huts lysande neonlogga strax mittemot våran byggnad.

’’Don’t you think it’s better to go?’’, frågar jag. De utbyter lite blickar med varandra och Harry nickar.

‘’Yes, why not? We are always taking the car to every place we are going to. I want to see more of Stockholm, even if its just a few metres!’’, instämmer Harry.

‘’Okay’’, säger de andra och ser faktiskt ut att tycka att det vore en bra ide. Deras livvakt Paul dyker upp bakom dom och de berättar att de inte behöver någon skjuts.

’’Are you guys crazy?’’, protesterar han förvånat. Med lite övertalning lyckas de ändå göra så att vi får gå istället för att ta bilen.

Medan vi tar hissen ner så funderar jag lite grann. Jag tycker lite synd om grabbarna som måste ha med sig en livvakt överallt och inte kan visa sig på gatan utan att någon ska skrika eller peka och det slår mig att det troligvis kommer vara så nu och jag blir orolig. Kanske är det här en dum ide? Jag vänder mig mot Harry.

’’Harry, maybe it is a bad idea..we should maybe take the car?’’, säger jag allvarligt och oroligt.

‘’Don’t worry, it’s gonna be fun to see how everyone is gonna react’’, svarar han med en busig ton i rösten. Jag vänder om min orolighet till samma busighet som jag nyss hörde i Harrys röst. min oro byts ut till spänning och förväntan.

Tänk att en liten strunt sak som att gå och äta på Pizza Hut kan vara så otroligt spännande!

_______________________________________________________________________________________________

Förlåt för den rent ut sagt HEMSKA uppdateringen! Älskar er alla som fortfarande kollat in trots uppdateringen!!

Men skolan går (hemskt nog) före ! Hoppas ni har förståelse.

Ska verkligen ta mig i kragen och försöka uppdatera bättre. 

Men i alla fall, vad tror ni kommer hända nu då efter ni läst detta kapitel? Kommentera vad ni tycker! and stay tuned!

 

Glöm inte att följa mig på twitter heller! Där kan ni också ställa frågor gällande novellen!


Kram!


Kommentarer
Postat av: lovisa

åhhh vad bra!!

2012-10-21 @ 11:42:31
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: Jemiah

Hej!
För det första, tack för en superbra blogg!:)
Vi ville bara säga att på vår blogg så pågår det en tävling där man kan vinna priser. Den pågår fram till den 1 november. Kolla gärna in den och delta, det skulle betyda massor för oss!<3
//Jenny och Emilia

2012-10-21 @ 15:12:32
URL: http://jemiah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0