You've Got That One Thing - Kapitel 26

 

 

ZAYNS point of view

Jag hör hur någon kommer mot mig och ser upp. Det är Melissa. Jag skiner upp i ett okontrollerat leende. Hon är verkligen vacker och jag får stålsätta mig för att inte stirra.

’’Hey Zayn, are you sitting here alone all by yourself?’’, frågar hon och sätter sig ner på stolen mittemot.

’’Yep. If you can’t swim, you can’t’’, erkänner jag och kan inte låta bli att skämmas lite grann. Jag är fasiken nitton år och kan inte simma. Hon kommer tycka jag är världens idiot eller något. Men hon nickar bara och ser ut att förstå mig. Hon ser till och med ut att ha lite dåligt samvete över att jag suttit här ensam.

’’Then I'm joining you!’’, säger hon glatt och rättar till sin bikiniöverdel. Hon får ett litet fundersamt uttryck i ansiktet innan hon fortsätter.

’’I mean, I can’t leave you here alone. That would just be rude, dude’’.

 

Hon ler och ser verkligen ut att mena det. Jag skrattar och ler. När jag tänker efter har jag nog inte kunnat öppna upp mig såhär på så kort tid, men med Melissa i närheten är det nog omöjligt.

’’That’s nice, but you don’t need to’’, försäkrar jag henne med, jag vill ju inte att hon ska tro att jag är super utmobbad eller något.

’’But I want’’, svarar hon så snabbt så jag är orolig utifall hennes tunga ska twista ihop sig flera varv.

Hon ser nästan lite påkommen ut och flackar med blicken.

 

Jag blir lite generad men glad och förvånad. Jag ser ner på mina händer och jag känner hur hennes ögon studerar mig. Kanske är det tatueringarna som drar åt sig blickarna, vad vet jag? Det blir tyst.

’’So, what do you think of being in the band?’’, bryter hon tystnaden med.

Jaa, vad ska jag svara på denna fråga?

’’Of course it is the best thing that ever happened to me. But sometimes it can be a little bit tooo much with all the fans and media..’’, svarar jag och ser upp på henne.

‘’Yeah, I don’t know how you guys can handle it. I mean, this day has been pretty intensive!’’, svarar hon.

Vi pratar lite till och jag kan inte låta bli att smittas av det breda leendet hon bjuder på.

Plötsligt ser jag Harry och han ropar på Mel, han får syn på oss. Melissa hoppar till och vänder sig om, som om hon nästan vore påkommen med något.

’’I thought you were going to the bathroom..?’’, frågar han samtidigt som han drar in henne i en omfamning och kysser henne. Hon svarar inte, utan ger mig en blick som jag inte riktigt kan tyda.  En sak som står säker är att hon inte är bekväm i denna situation.

 

Jag kan inte låta bli att känna mig avundsjuk och om jag får vara riktigt, rikligt ärlig så önskar jag att det inte var Harry hon är tillsammans med.. Det är knappt jag kan erkänna det för mig själv. Vad är det för fel på mig? Varför tänker och känner jag såhär? Det är väl självklart att det är  Harry och Melissa som ska stå tillsammans, dom passar som handen i handsken för varandra. Utseendemässigt, i personlighet och allt. Harry Styles och Melissa Ribb.

Men samtidigt, hon kom hit och till de andra hade hon sagt att hon skulle till badrummet... Vad betyder det här?

____________________________________________________________________________________________

Ett kort kapitel 26 ur ZAYNS perspektiv! Tänkte att det kanske skulle vara bra att skriva eller VAD TYCKER NI ?? :D

 

Kram :)


Kommentarer
Postat av: Nora

SUUUPER!!!! :D

2012-10-28 @ 13:14:30
URL: http://morethanthiis.blogg%2Cse
Postat av: gottabemeandyou

Åhh tack !!! :D Din är också jättebra !
kram

2012-10-28 @ 15:52:20
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se
Postat av: lovisa

OMG Drama!!

2012-10-28 @ 21:47:55
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: Bea

Bäst som vanligt såklart!!! :)

2012-10-28 @ 23:27:22
URL: http://takenbyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0