You've Got That One Thing - Kapitel 12


Harrys point of view

 

De andra grabbarna kom och det beställdes massor med drinkar.

We had an great time, kan man säga att vi hade. Vi hade dansat och flirtat runt med massor av tjejer.

Eller ja, de andra hade flirtat,  inte jag.

Trots att jag var totalt bortom molnen av alla drinkar Louis hade köpt ut så hade jag fortfarande kvar Melissa i tankarna och kunde inte förmå mig att ens se åt de andra tjejernas håll.

Visst kanske var de grymt snygga, grymt sexiga eller grymt söta. Men ingen kunde ta Melissas plats. Det var hon som hade slagit ner som en bomb när hon flyttade in hos oss. Jag hade aldrig känt så förut för någon tjej. Hon hade verkligen allt.

Under natten hade jag stött på många gamla vänner som hade frågat om Melissa och om vi var tillsammans som tidningarna hade spekulerat i tidigare, men jag hade bara svarat med I think she’s fine och We’re just friends, för jag visste ärligt talat inte vad jag skulle svara. Men två saker jag visste  var att hon absolut inte var FINE och FRIENDS var vi inte.

I alla fall inte just nu.

Melissas point of view

 

Jag slår upp ögonen och känner den varma handen på min axel.

Jag vänder mig om och möter mrs. Cox gråblåa ögon.

Hon ser sliten ut i det utsläppta svarta håret och väldigt trött ut.

Jag ryggar tillbaka en aning men ser ingen fientlighet i hennes ögon.

’’Melissa? What are you doing here?’’ frågar hon. Jag vet inte vad jag ska svara.

‘’I..I don’t know…’’ stammar jag fram. Hon flyttar sin blick till bordet.

‘’What is that?’’ frågar hon och jag kan höra hur hennes röst får en hårdare ton. Jag ser ner på teckningen jag skapat och blir påmind om vad som har hänt tidigare. På pappret ser jag vad som har bildats av blyerts och skuggor.

Harrys ansikte i ett enda stort leende. Jag har tecknat det på exakt det sättet jag känt för honom. I kärlek och lust, i hat och sorg. Och nu är det kört, tänker jag bara. 

Mrs. Cox tar det stora A3 pappret ur mina händer och studerar det under tystnad. Efter ett par hemska sekunder lyfter hon blicken och möter mina ögon.

Nu kommer utskällningen tänker jag. Nu, nu, nu, nu, när som helst är jag rökt. För liksom, hur konstigt är det inte för henne att hennes au pair har ritat ett självporträtt av hennes son mitt i natten?

Jag tvinnar nervöst en hårslinga av mitt hår mellan fingrarna.  

Då kan jag se hur ett svagt leende bildas på hennes läppar.

’’This is really good Melissa. You have talent’’, säger hon bara och flyttar sina ögon tillbaka på porträttet. Jag mjuknar en aning men är fortfarande på helspänn. Ett piskrapp från hennes mun kan komma som en blixt, hur som helst och när som helst. Det har jag fått ta lärdom av under veckan.

’’Come with me, I will show you something’’, säger mrs. Cox och vinkar med handen att jag ska följa efter.

Jag tvekar men ger med mig och följer tyst efter till det stora vardagsrummet.

_______________________________________________________________________________________

Ett skit kort kapitel om jag får säga det själv, haha. Men det blir ju till som uppbyggnad inför kommande kapitel, om ni förstår vad jag menar.

Fick även en fråga om vart jag redigerar mina bilder och gör collage.

Svar: Jag gör allt i picmonkey. Gratis och lätt att använda. Funkar ungefär som fd. Picnik. Bilderna är från min favoritsida weheartit! Det är nog den största inspirationskällan man kan hitta! ♥

Kram :)

P.S
En liten kul notering att kanske veta är att bilden på den tecknade Harry Styles i collaget för det här kapitlet är jag som har ritat. Tro det eller ej! Det var tufft och tog tid men jag blev nöjd tillslut i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Agnes

sv: tack :D fin blogg!

2012-09-16 @ 19:40:47
URL: http://agnesmalmborg.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack så jätte mycket :D

2012-09-16 @ 20:13:12
URL: http://ssofiahhemstrom.blogg.se
Postat av: lovisa

Jätte bra verkligen! :)

2012-09-16 @ 21:08:37
Postat av: Emilia

Du är jätte bra på att rita! Delen var också bra:)

2012-09-17 @ 07:07:10
URL: http://jemiah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0